عراق راه فرار تروریستها به اردن و سوریه را می‌بندد

عراق راه فرار تروریستها به اردن و سوریه را می‌بندد
پنج‌شنبه 5 دی 1392 - 12:09

نخست وزیر عراق از تشدید نظارت بر مرزهای مشترک کشورش با سوریه و اردن خبر داد و تاکید کرد که اجازه نخواهد داد تروریست هایی که از الانبار فرار می کنند به خارج از مرزها بروند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "نوری مالکی" در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "عبدالله النسور" نخست وزیر اردن، در بغداد گفت: تمام تلاش خود را به کار می گیریم که تروریست هایی که از عملیات نظامی ارتش در الانبار فرار می کنند از طریق مرزها به سوریه و اردن نگریزند چرا که برای آنها فرقی نمی کند در کدام کشور هستند و هرجا بروند شر و فتنه ایجاد خواهند کرد.
نخست وزیر اردن نیز تاکید کرد که اردن هرگز هیچ تروریستی را به سایر کشورها از جمله عراق اعزام نکرده و به تروریست ها پناه نداده است زیرا آنها دشمن همه بشریتند اما تروریست برای اجرای اهداف شوم خود همیشه به دنبال جای جدید می گردد.
عبدالله النسور با تقدیر از موضع دولت عراق در آزاد کردن برخی محکومان اردنی از زندان های این کشور، عمل به مفاد توافقنامه ریاض درباره تبادل محکومین را خواستار شد.
النسور روز چهارشنبه در سفری یک روزه عازم بغداد شد تا با مسئولان عراقی به بررسی مسایل مشترک بپردازد.
گفتنی است استان الانبار به مرکزیت شهر الرمادی واقع در 110 کیلومتری غرب پایتخت عراق از 21 دسامبر سال جاری شاهد عملیات نظامی گسترده ای در صحراهای این استان است که تا مرزهای اردن و سوریه امتداد یافته است.
در این عملیات گسترده که به پیشنهاد نوری مالکی عنوان "انتقام خون فرمانده محمد" بر آن نهاده شد، نیروهای تیپ هفتم و یکم ارتش عراق حضور دارند.
این عملیات بعد از آن شروع شد که فرمانده و تعدادی از نیروهای تیپ هفتم ارتش عراق در حمله غافلگیرانه به یکی از مخفیگاه های القاعده در منطقه الحسینیات از توابع وادی حوران (420 کیلومتری غرب الانبار) کشته شدند. ژنرال محمد الکروی فرمانده تیپ هفتم از جمله کشته شدگان بود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها