هشدار دولت قانون به تشکلهای حامی داعش در عراق

هشدار دولت قانون به تشکلهای حامی داعش در عراق
پنج‌شنبه 5 دی 1392 - 15:56

ائتلاف حاکم "دولت قانون" به ریاست "نوری مالکی" نخست وزیر عراق، تشکلهایی را که در قبال عملیات نظامی نیروهای امنیتی در استان الانبار سکوت اختیار کرده اند، به حمایت از القاعده و داعش متهم کرد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ائتلاف دولت قانون روز پنجشنبه تشکلهایی را که به جای تایید عملیات نظامی نیروهای عراقی در استان الانبار سکوت کرده اند، به حمایت مالی از القاعده و تشویق آن و فراهم کردن پوشش سیاسی و پشتیبانی لازم از این گروه تروریستی متهم کرد.
"محمد الصهیود" نماینده ائتلاف دولت قانون در بیانیه ای که "السومریه نیوز" آن را منتشر کرد، گفت: همه باید از عملیات نظامی نیروهای امنیتی در استان الانبار حمایت کنند؛ در این عملیات تلاش می شود تا کشور از القاعده نجات یابد، القاعده دشمن همه کسانی است که از نیروهای امنیتی حمایت می کنند زیرا می خواهند این گروه جنایتکار کاملامحو شود.
وی افزود: سکوت برخی تشکلها و خودداری از تایید عملیات نظامی در الانبار بدون شک نشان می دهد که آنها از القاعده و آنچه که موسوم به گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) است، حمایت می کنند.
" نماینده ائتلاف دولت قانون خاطرنشان کرد: برخی تشکلهای سیاسی به این دلیل وارد فرایند سیاسی کشور شدند تا از درون به آن ضربه بزنند، و برخی اهداف و منافع اقتصادی خویش را محقق کنند و جای تعجب نیست که این تشکلها در قبال تایید عملیات نظامی نیروهای امنیتی در الانبار سکوت کنند.
الصهیود تاکید کرد که این تشکل ها در تلاش برای تشویق القاعده و فراهم کردن پوشش سیاسی و پشتیبانی لازم برای فعالیت های این سازمان هستند.
استان الانبار به مرکزیت الرمادی، (110 کیلومتری غرب بغداد) از 21 دسامبر سال 2013 در پی کشته شدن 16 نظامی از تیپ هفتم در حمله به مخفیگاه عناصر القاعده در منطقه الحسینیات در وادی حوران در غرب این استان، شاهد عملیات نظامی گسترده در صحرای این استان تا مرزهای اردن و سوریه با مشارکت برخی یگانهای رزمی ارتش عراق از قبیل نیروهای تیپ هفتم و تیپ اول ارتش است.
"محمد الکروی" فرمانده تیپ هفتم و شماری از افسران و سربازان کسانی بودند که در استان الانبار به دست عناصرالقاعده کشته شدند. به همین دلیل نوری مالکی نخست وزیر عراق این عملیات را "انتقام فرمانده محمد" نامید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها