درگیری خونبار هواداران اخوان با پلیس مصر

درگیری خونبار هواداران اخوان با پلیس مصر
جمعه 6 دی 1392 - 21:27

العالم - تظاهرات طرفداران اخوان المسلمین در اولین جمعه پس از معرفی این گروه به عنوان یک تشکیلات تروریستی از سوی دولت موقت مصر، به خشونت با پلیس و شهروندان کشیده شد و در جریان آن سه نفر کشته و 265 نفر دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، وزارت کشور مصر امروز جمعه اعلام کرد در جریان درگیری های امروز سه نفر کشته و 265 نفر دستگیر شدند.

همچنین یک منبع مصری تأکید کرد نیروهای امنیتی 148 تظاهرکننده طرفدار اخوان السلمین از جمله 28 زن را در استان های مختلف این کشور دستگیر کردند. تظاهرات امروز، اولین تظاهرات طرفداران اخوان پس از اعلام این گروه به عنوان یک تشکیلات تروریستی است.

به گفته این منبع امنیتی علت دستگیری این افراد، بستن خیابان ها و حمله به شهروندان اتفاق بوده است.

از سوی دیگر در استان های مختلف مصر درگیری هایی میان طرفداران اخوان المسلمین و پلیس این کشور درگرفت.

همچنین روزنامه الیوم السابع گزارش داد در جریان این درگیری ها 15 نفر از نیروهای پلیس زخمی شدند و طرفداران این گروه، در محله هرم در قاهره و همچنین در استان منیا (جنوب قاهره) خودروهای پلیس را به آتش کشیدند.

از سوی دیگر در شماری از شهرهای مصر، مردم در حمایت از ارتش و دولت تظاهرات کردند و با برافراشتن تصاویر عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع  خواستار پایان دادن نیروهای امنیتی به ناامنی و آشوب شدند. به نوشته الیوم السابع در بسیاری از مناطق از جمله محله خیابان احمد عرابی باشای قاهره، مردم برای پایان دادن به تظاهرات اخوانی ها به کمک پلیس آمدند.

همچنین درگیری میان مردم و طرفداران اخوان المسلمین در شهرک دانشگاه الازهر به خشونت کشیده شد و طرفین به سوی یکدیگر بمب های دست ساز پرتاب کردند.

پربیننده ترین خبرها