الخرباوی: اخوان المسلمین انتخابات آینده را می بازد

الخرباوی: اخوان المسلمین انتخابات آینده را می بازد
سه شنبه 26 آذر 1392 - 13:21

"ثروت الخرباوی"عضو جداشده اخوان المسلمین مصر، می گوید: آمریکا برای مقابله با کاهش سلطه خود و افزایش نفوذ روسیه در منطقه، تلاش می کند تا همه منطقه را به آتش بکشد، این در حالی است که اخوان المسلمین هیپ پشتوانه مردمی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ثروت الخرباوی" عضو جدا شده از اخوان المسلمین مصر می گوید: انقلاب 30 ژوئن (تظاهرات میلیونی مخالفان محمد مرسی رئیس جمهوری معزول مصر) توطئه های غرب را در منطقه خاورمیانه نقش برآب کرده است.

الخرباوی در مصاحبه با پایگاه خبری "الیوم السابع" مصر گفت: اخوان المسلمین از هیچ پشتوانه مردمی برخوردار نیست و لیبرال ها اکثریت پارلمان آتی مصر را تشکیل خواهند داد.
وی افزود: آمریکا در پی ترک منطقه خاورمیانه است و می خواهد سیاست "سرزمین سوخته" را اجرا کند تا روسیه نتواند منافع خود را در منطقه تأمین کند. ترکیه نیز می خواهد عظمت و ابهتی را که ادعا می کند از دست داده، بازیابد و به ارباب منطقه تبدیل شود. مریکا از اردوغان نخست وزیر ترکیه حمایت می کند تا منافع خود را تأمین کند.

الخرباوی درباره ادامه در مورد فعالیت های اخوان المسلمین گفت: اقدامات خشونت آمیز اعضا و طرفداران اخوان المسلمین به زودی پایان خواهد یافت، آنها از حمایت مردمی برخوردار نیستند و به اشتباه تصور می کنند با تحریک دانشجویان می توانند مردم را جذب خود کنند؛ اما اخوان المسلمین با روی کارآمدن رئیس جمهوری جدید از صحنه مصر ناپدید خواهد شد.

الخرباوی خواستار مقابله با اخوان المسلمین شد و اعلام کرد: دولت برای مقابله با ایدئولوژی افراطی اخوان المسلمین اولاً باید با هماهنگی الازهر و وزارت اوقاف و رسانه ها دروسی شامل خطرات ایدئولوژی افراطی اخوان المسلمین را در برنامه های درسی مقاطع تحصیلی مختلف بگنجاند و ثانیاً هیات هایی را به استان های مختلف مصر برای آگاه کردن مردم از خطرات ایدئولوژی افراطی اخوان المسلمین اعزام کند.

گفتنی است الخرباوی تنها چند ماه پس از به قدرت رسیدن محمد مرسی مانند ده ها عضو دیگر جماعت اخوان توسط خیرت الشاطر و محمد بدیع در لیست تصفیه قرار گرفت و مانند عبدالمنعم ابوالفتوح و کمال الهلباوی از این جماعت اخراج شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها