صهیونیست‌ها درصدد اشغال دائمی دشت اردن هستند

صهیونیست‌ها درصدد اشغال دائمی دشت اردن هستند
يکشنبه 8 دی 1392 - 22:05

کمیته قانونگذاری کابینه صهیونیست ها طرح قانون جدیدی را مبنی انضمام همه شهرک های "غور الاردن" و جاده های منتهی به آن به اسرائیل، مورد بررسی قرار داد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سه روز قبل از سفر جدید جان کری وزیر خارجه امریکا به تل اویو، میری رجب عضو کنست از حزب لیکود، طرح اولیه این قانون را ارایه کرد و 18 تن از اعضای کنست از احزاب ائتلاف دولتی و معارضان آن را امضا کردند.

رژیم صهیونیستی اصرار دارد به سیطره خود بر منطقه الاغوار که تقریبا یک چهارم مساحت کرانه باختری را تشکیل داده، ادامه دهد و برای این اقدام دلایلی همچون تامین امنیت اسرائیل و جلوگیری از قاچاق سلاح از مرزهای شرقی دولت آینده فلسطین را بهانه می کند.

منابع صهیونیستی گفتند در صورتی که کمیته قانونگذاری کابینه این طرح را تصویب کند، طرح در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به رای گذاشته خواهد شد و در صورت موافقت کنست با آن، همه شهرک های غور الاردن (دشت اردن) و جاده های منتهی به آن تحت سیطره کامل اسرائیل قرار گرفته و جزئی از خاک آن محسوب خواهد شد و رژیم صهیونیستی نباید به هیچ عنوان از آن صرف نظر کند.

رژیم صهیونیستی 40 سال است که به طور رسمی و از طریق هر تفاهمنامه صلح احتمالی با فلسطینی ها، خواهان سیطره بر منطقه دره اردن بوده و دولت خودگردان هم هر بار به طور قاطع این امر را رد کرده است.

رژیم صهیونیستی در طول 40 سال سیطره بر دشت اردن در پی تبدیل آن به یک منطقه شهرک نشین صنعتی مرغوب بود تا در خدمت اقتصاد این رژیم باشد.

پیش از این نیز مقامات رژیم صهیونیستی بارها از دولت امریکا خواسته اند که بر اغوار سیطره داشته باشند یا آن را اجاره کنند، اما طرف فلسطینی این پیشنهاد را نپذیرفته است.

گزارش ها حاکی است هدف اسرائیل از ساخت یک شهرک صهیونیستی در اغوار، انضمام دهها هزار شهرک نشین به این منطقه و قطعیت دادن به سیطره بر این منطقه مرزی میان سرزمین های اشغالی سال 1967 با اردن و قرار دادن فلسطینی ها مقابل عمل انجام شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها