حمله نیروهای آل سعود به اردوگاه جوانان الثمامه

حمله نیروهای آل سعود به اردوگاه جوانان الثمامه
دوشنبه 9 دی 1392 - 20:08

العالم - مرکز بازجویی و دادستانی کل عربستان تحقیقاتی را درباره شکایت یک شهروند عربستانی علیه تعدادی از ماموران امر به معروف و نهی از منکر این کشور که بدون دلیل یک هموطنشان را به شدت کتک زده و موجب خونریزی وی شده اند ، آغاز کرد.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک شهروند عربستانی با نام اختصاری "س . ح" گفت که نیروهای مرکز بازجویی و دادستانی سعودی پنجشنبه گذشته به اردوگاه جوانان در گردشگاه الثمامه حمله کردند و افراد حاضر دراین مکان را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه برادر او نیز جزو کسانی بوده که کتک خورده و مورد توهین نیروهای بازرسی قرار گرفته است ، افزود : این نیروها پس از اینکه برادرش را با مشت و لگد زده اند، وی را درحالیکه در شرایط بسیار بدی بوده، تحویل مرکز پلیس الثمامه داده اند، بدون اینکه وی را به بیمارستان منتقل کنند و نیروهای پلیس نیز علیرغم اینکه حق نداشتند او را با این وضعیت تحویل بگیرند، او را تحویل گرفتند.

این فرد می گوید: نیروهای امنیتی بعد از مشاهده وخامت حال برادر وی، بلافاصله مجروح را به بیمارستان منتقل کرده و وی اکنون در بیمارستان الشميسي تحت درمان است و طبق معاینات انجام شده، دچار خونریزی شده و باید برای توقف خونریزی، تحت عمل جراحی قرار گیرد.

برادر این مصدوم، این سوال را مطرح کرد که وعده های بسیاری از ریاست مراکز مختلف درخصوص حمله نشدن به افراد یا تحت تعقیب قرار نگرفتن آنها صادر شده است، اما وضعیتی که برای برادرم به وجود آمد، سوالات بسیاری را ایجاد کرده که اگر برادرم اقدام اشتباهی را انجام داده که مستوجب بازداشت شدن است، آیا باید بدین شیوه بازداشت شود؟ چرا باید مورد ضرب و جرح قرار گیرد؟ نیروهای مرکز بازجویی و دادستانی کجا هستند و اگر چنین اقدامی را مرتکب شده اند، چرا فرار می کنند؟

وی همچنین این سوال را مطرح کرد که چگونه نیروهای بازجوی سعودی به طور مخفیانه و بدون اطلاع دیگر مسئولان و نهادها، چنین اقداماتی انجام می دهند؟ چرا آنان اقدام به ضرب و جرح می کنند، درحالیکه اسلام، خواهان امر به معروف و نهی از منکر با نرمی و مهربانی شده است؟

برادر شهروند عربستانی که مورد ضرب و جرح نیروهای امر به معروف و نهی از منکر قرار گرفته است، خواستار انجام تدابیر لازم برای حفظ حقوق برادرش و نیز بازخواست و مجازات عاملان این اقدام شد و گفت: مسئولان امر به معروف سعودی به روش اشتباه و به گونه ای عمل کرده اند که نمی دانیم هدف آنان چه بوده است؟

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها