نماینده‌ عراقی با ‌اطلاعات ‌عربستان ارتباط داشت

نماینده‌ عراقی با ‌اطلاعات ‌عربستان ارتباط داشت
سه شنبه 10 دی 1392 - 18:59

یکی از اعضای کمیته ریشه کنی حزب بعث، روز سه شنبه تاکید کرد که "احمد العلوانی" نماینده بازداشت شده و "رافع العیساوی" وزیر دارایی سابق، با سازمان اطلاعات عربستان تماس داشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عالیه نصیف" عضو کمیته ریشه کنی حزب بعث، از کشف پیامکی در تلفن همراه العلوانی، خطاب به بندر بن سلطان رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی خبر داد و گفت: شماری از سیاستمداران عراقی، ارتباط تنگاتنگی با برخی از کشورهای منطقه دارند و کشورهایی نظیر قطر و عربستان، مبالغ هنگفتی برای حمایت از آن ها هزینه می کنند.

نصیف در گفت وگو با خبرگزاری عراقی السومریه نیوز افزود: العلوانی، یک خودروی حاوی اس. ان. جی (دستگاه برقراری ارتباط زنده تلویزیونی) در اختیار داشت تا فعالیت ها و کنفرانس های مطبوعاتی را که برگزار می کرد، کاملا تحت پوشش خبری قرار دهد، وی همچنین یگانی از نیروهای القاعده را به عنوان محافظ در اختیار داشت و چنین امکاناتی، جز از طریق تدابیر بین المللی قابل دسترسی نیستند.

نصیف تاکید کرد: پیامکی وجود دارد که از سوی العلوانی به بندر بن سلطان فرستاده شده است و حاوی اطلاعاتی است که ثابت می کند "رافع العیساوی" وزیر مستعفی دارایی و دیگر نمایندگان مجلس، پیش از اتخاذ تصمیم استعفا، به عربستان رفته اند. این نمایندگان سرانجام دیروز استعفا دادند.

وی با بیان این که "این افراد برای اتخاذ چنین تصمیماتی، از عربستان دستور می گیرند تا در روند سیاسی عراق اختلال ایجاد کنند"، خاطر نشان کرد: آن ها می خواهند با این کار، عملیات نظامی دولت عراق علیه تروریسم را یک عملیات ضد اهل سنت جلوه دهند، در حالی که اجرای این عملیات، به بازگشت آرامش نسبی به بغداد و دیگر استان ها منجر شده است.

عضو کمیته ریشه کنی حزب بعث، میدان های تحصن در الانبار را "منشأ فتنه" خواند و گفت: کشورهای منطقه با ارسال عناصر القاعده و پول به الانبار، به دنبال دخالت در امور امنیتی و سیاسی عراق هستند و سعی دارند با بهره کشی از این تحصن ها، به اهداف خود دست یابند.

العلوانی روز شنبه گذشته (7 دی ماه) پس از درگیری با نیروهای امنیتی و کشته شدن پنج تن از محافظانش، بازداشت شد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها