پیامدهای مهم علمیات الانبار در داخل عراق

پیامدهای مهم علمیات الانبار در داخل عراق
چهارشنبه 11 دی 1392 - 13:17

کارشناس مسائل امنیتی و راهبردی، پیامدهای سیاسی و نظامی عملیات نیروهای ارتش و امنیتی عراق در استان الانبار را بسیار مهم ارزیابی کرد.

"احمد الشریفی" روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: عملیات استان الانبار در واقع به خواست و تفویض مردم و شخصیتهای سرشناسان منطقه و حتی شیوخ عشایر الانبار صورت گرفت.

وی افزود: برخی رسانه های مغرض چنین وانمود کردند که هدف از این حملات، شاخه هایی از نیروی نظامی بوده و یک بحران امنیتی رخ داده است؛ درحالی که حقیقت به طور کلی چیزی غیر از این است و در استان الانبار از نیروهای امنیتی و ارتش به خوبی استقبال شد و حتی تعدادی از جوانان الانبار برای حمایت از ارتش به خیابانها آمدند و سلاح به دست گرفتند.
الشریفی تاکید کرد: ارتش اساسا برای دفاع از نیروهای امنیتی وارد شهر شد و هنگامی که دیگر نیازی به حضور آنها نبود این نیروها از شهر خارج شدند؛ اکنون نیز پلیس الانبار به خوبی کنترل امنیتی شهر را به عهده دارد.
وی خاطرنشان کرد: عملیات نظامی در صحرای الانبار نیز به خوبی پیش می رود و نتایج زیادی در بر داشته که افزایش اعتماد میان ارتش و اهالی این مناطق یکی از این نتایج است.
این کارشناس امنیتی عراقی افزود: ساکنان این مناطق که از عشایر و قبایل عراقی هستند اتحاد و هماهنگی خوبی با نیروهای نظامی دارند، و حمایت شیوخ عشایر از ارتش نقطه مثبتی است که در حافظه ملی ثبت خواهد شد.
شریفی با اشاره به این که افزایش توانمندی های رزمی و تسلیحاتی نیروهای عراقی باعث برتری چشمگیر آنان شده افزود: عملیات الانبار پیامدهای مثبت سیاسی جدیدی را بخصوص در عرصه انتخابات به جا خواهد گذاشت که همین امر موجب نارضایتی برخی شخصیت های سیاسی شده و به دلیل احساس تهدید از موقعیت سیاسی خود اعلام عقب نشینی یا تعلیق کاندیداتوری کرده اند.

پربیننده ترین خبرها