پیشنهاد وزارت دفاع عراق برای پایان تحصن در الانبار

پیشنهاد وزارت دفاع عراق برای پایان تحصن در الانبار
دوشنبه 9 دی 1392 - 12:12

وزیر دفاع عراق اعلام کرد : تسریع در برچیدن چادرهای تحصن کنندگان شهر رمادی – مرکز استان الانبار در غرب عراق – به آزادی زودتر احمد العلوانی نماینده مجلس عراق کمک می کند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "سعدون الدلیمی" در کنفرانسی خبری گفت: اگر تحصن ادامه داشته باشد، نیروهای ارتش برای برچیدن چادرهای تحصن کنندگان وارد عمل خواهند شد .
الدلیمی افزود : چادرهای تحصن کنندگان به مخفیگاه گروه های تروریستی تبدیل شده است گروه هایی که مردم بی گناه را می‌کشند، ولی دولت عراق اجازه تداوم چنین وضعیتی را نخواهد داد .
وزیر دفاع عراق خاطرنشان کرد: چادرهای تحصن کنندگان باعث وخیم تر شدن وضعیت امنیتی استان الانبار شده است .
شورای استان الانبار از ارائه پیشنهادی به الدلیمی برای آرام کردن وضعیت این استان خبر داد و اعلام کرد : این پیشنهاد شامل برچیدن چادرهای تحصن کنندگان در قبال آزادی احمد العلوانی، خروج نیروهای ارتش از همه شهرهای استان الانبار ظرف 72 ساعت و لغو محاصره برخی مناطق است .
نیروهای امنیتی و پلیس عراق شنبه گذشته "احمد العلوانی" نماینده پارلمان عراق را در شهر "رمادی" (در استان الانبار) دستگیر کردند.
هنگامی که نیروهای امنیتی و پلیس برای دستگیری "علی العوانی" برادر این نماینده به منزل وی رفته بودند، ناگهان با آتش سنگین محافظان و این نماینده عراقی و برادرش مواجه شدند.
تبادل آتش میان طرفین، به کشته شدن 7 تن و مجروح شدن 18 نفر منجر شد.
علی علوانی برادر این نماینده به اتهام ارتکاب جرایم تروریستی تحت تعقیب بود.

پربیننده ترین خبرها