برنامه مسئولان مصری برای رئیس جمهور آینده

برنامه مسئولان مصری برای رئیس جمهور آینده
چهارشنبه 11 دی 1392 - 14:36

خبرنگار العالم در مصر گزارش داد، منابع نزدیک به ریاست جمهوری تأکید کرده‌اند که "عدلی منصور" به دنبال تعدیل نقشه راه آینده از طریق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قبل از انتخابات پارلمانی است.

قاهره (العالم) 11/10/92 - خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه خاطرنشان کرد، اکثر گروه های سیاسی، انقلابی، حزبی، و اتحادیه‌های صنفی که طی دو هفته گذشته با رئیس جمهور موقت مصر دیدار کرده اند، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش از انتخابات پارلمانی را خواستار شده اند.

"احمد الفضالی" هماهنگ کننده حزب "جریان استقلال" به خبرنگار العالم گفت: این گفت و گوها مقدمه ای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش از انتخابات پارلمانی است.

جنبش تمرد که در برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری نقش داشت، با اعلام آمادگی برای  برگزاری همه پرسی، علاوه بر همبستگی با احزاب و گروههای سیاسی برای تشویق مردم به دادن رأی مثبت به قانون اساسی جدید، از تشکیل اتاق عملیاتی برای کنترل مراحل همه پرسی خبر داد.

"مدحت نجیب" رئیس حزب الاحرار مصردر گفت وگو با خبرنگار العالم تأکید کرد: رای همه ما به همه پرسی مثبت است، و برای گرفتن پاسخ مثبت و در نهایت  ایجاد ثبات در مصر  در همه استانها کنفرانسها و همایشهایی برگزار خواهیم کرد. 
در مقابل نیز جنبش های سیاسی هوادار جریان اسلامی، با تحریم همه پرسی از همه مردم نیز خواستند تا آن را تحریم کنند.
"اشرف عمران " عضو جنبش عدالت و استقلال نیز گفت : همه مردم با خروج از منازل خود ، بر تحریم این طرح تاکید خواهند کرد و به حاکمان فعلی مشروعیت نخواهند داد.

دانشجویان دانشگاه الازهر نیز در اعتراض به بازداشت تعدادی از همکلاسی های خود  طی دو روز گذشته  در مقابل ورودی اصلی دانشگاه تظاهرات کردند، اما  محوطه داخلی دانشگاه از آرامش نسبی برخوردار بود و برای اولین بار با آغاز چهارمین روز امتحانات، تشکیلات امنیتی گسترده ای برای  تحت نظر قرار دادن هرگونه پیشامد یا حادثه در محل حضور داشت.

"عبدالمعطی زکی" پژوهشگر گروههای اسلامی نیز گفت: افرادی که هم اکنون مدیریت مصر را برعهده دارند کشور را به سوی مکان نامعلومی پیش می برند؛ بنابراین باید  بینشها و وابستگی های حزبی ایدئولوژیک خود را کنار بگذاریم .
MKH-31-22:50

 

پربیننده ترین خبرها