نقش دامادهای دیکتاتور تونس در سرنگونی وی

نقش دامادهای دیکتاتور تونس در سرنگونی وی
چهارشنبه 11 دی 1392 - 18:17

العالم - پایگاه اینترنتی الشروق از نقش بیش از 10 بازرگان از جمله دامادهای زین العابدین بن علی، رییس جمهوری سابق تونس، در سرنگونی و فرار وی به عربستان خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، الشروق نوشت: واقعیت هایی درباره دوره زمانی 17 دسامبر 2010 تا 14 ژانویه 2011 به زودی نمایان خواهد شد که نشان می دهد بیش از 10 بازرگان از جمله دامادهای زین العابدین بن علی، رییس جمهوری سابق و سرنگون شده تونس و شماری از مسوولان دولتی در اعتراضهایی که به خروج بن علی از کشور انجامید، دست داشتند.

گفته شده که از افراد مزبور توسط قدرتهای بیگانه به منظور به حرکت درآوردن اعتراضات علیه رژیم بن علی استفاده شده است.   

شماری از این افراد در زمان آغاز اعتراضات جزو مسوولان سابق بودند اما برخی دیگر همچنان در رژیم بن علی فعال بوده و مسوولیت داشتند.

زین‌العابدین بن علی  77 ساله رئیس‌جمهوری پیشین کشور تونس ، از 7 نوامبر 1987 (میلادی) تا 14 ژانویه 2011 (میلادی) به مدت 23 سال قدرت را در تونس در دست داشت. او از افسران تونسی و رئیس سازمان امنیت آن کشوربود که در پی یک دوره کوتاه نخست‌وزیری و با کودتایی بدون خونریزی ریاست‌جمهوری را از حبیب بورقیبه در دست گرفت.

در تاریخ 14 ژانویه 2011 میلادی (24 دی 1389 خورشیدی) و در پی ناآرامی‌ها و اعتراضات گسترده مردم تونس از قدرت کنار رفت و جای خود را به محمد الغنوشی، نخست‌وزیر سپرد.

وی سپس به همراه خانواده‌اش به عربستان سعودی گریخت.

در تاریخ  26 ژانویه 2011 میلادی، دولت جدید تونس، حکم بازداشت بین‌المللی زین‌العابدین بن علی و برخی از اعضای خانواده‌اش از جمله همسرش، لیلا ترابلسی را صادر کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها