مالکی: با سیاستمداران بحران ساز مذاکره نمی کنم

مالکی: با سیاستمداران بحران ساز مذاکره نمی کنم
پنج‌شنبه 12 دی 1392 - 12:14

نوری مالکی نخست وزیر عراق تاکید کرد: دولت عراق هرگز با سیاستمدارانی که در استان الانبار بحران سازی کردند، مذاکره نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نوری مالکی در سخنان هفتگی خود اظهار داشت: مذاکره یا بحث و گفت وگو درباره بحران استان الانبار، با فرزندان واقعی این استان خواهد بود.
وی تاکید کرد: دولت عراق بار دیگر با سیاستمدارانی که بحران سازی کردند یا از آب گل آلود برای بدست آوردن دستاوردهای سیاسی و انتخاباتی ماهی گرفتند، هرگز مذاکره نخواهد کرد.
نخست وزیر عراق این سیاستمداران را "افراد سربار" خواند و از عشایر الانبار خواست تا بار دیگر مبارزه خود علیه القاعده را ثابت کنند؛ همانطور که درگذشته این کار را به رهبری عبدالستار ابوریشه انجام دادند.
وی گفت: دولت عراق با آغوش باز پذیرای اهالی الانبار خواهد بود.
استان الانبار از روز شنبه به دنبال بازداشت احمد العلوانی نماینده پارلمان عراق و کشته شدن برادرش در درگیری های الرمادی تا روز چهارشنبه شاهد اجرای قانون منع رفت و آمد بود. براساس برخی گزارشها، العلوانی از عربستان دستور می گرفت.
نوری مالکی افزود: چادرهای میدان تحصن در الرمادی در حالی برچیده شد که به مرکز مدیریت تروریسم تبدیل شده بود و همه شهروندان به این باور قطعی رسیده بودند که آنجا به محل امنی برای برنامه ریزی اقدامات تروریستی و آماده سازی خودروهای بمب گذاری شده تبدیل شده بود.
نخست وزیرعراق گفت: عملیات الانبار برای تعقیب گروه تروریستی "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) طبق چارچوب و اهداف ترسیم شده، ادامه خواهد یافت.
در پي توافق وزير دفاع عراق با سران عشایر و شوراي استانداري الانبار مبنی بر برچيده شدن چادرهاي تحصن کنندگان القاعده، روز سه شنبه (10 دی ماه) این چادرها برچیده شد.
براساس گفته هاي نيروهاي امنيتي، سران قبايل و اعترافات منتشر شده اعضاي دستگير شده القاعده، اين چادرها به محلي براي جذب و ساماندهي نيروهاي تروريستي القاعده تبديل شده بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها