آیا ارتش سوریه حلب را محاصره می کند

آیا ارتش سوریه حلب را محاصره می کند
جمعه 13 دی 1392 - 16:19

راهبرد ارتش سوریه برای حمله به حلب مشخص است. حفظ موقعیت کنونی و تلاش برای به دست آوردن یک موقعیت برتر. پیشروی ارتش که از سه ماه پیش و با تصرف شهر السفیره آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که ارتش سوریه در جبهه النقارین در جنوب شهرک صنعتی شیخ نجار به شدت با گروه های مسلح مختلف درگیر است، واحدهای دیگری از ارتش در داخل شهر تلاش می کنند با پیشروی در مسیرهای مشخص و معین یک راهبرد کلی را در مورد محاصره شورشیان و تروریست ها در داخل به اجرا بگذارند.

به نظر می رسد پیشروی های ارتش در جبهه نقارین و شهرک شیخ نجار بسیار سرنوشت ساز است، راه حلب - الباب که از آنجا به گذرگاه السلامه می رسد از این شهرک می گذرد و در صورت تصرف آن و سپس رسیدن واحدهای ارتش به زندان مرکزی حلب، بدون شک گروه های مسلح در حلب محاصره خواهند شد.

حرکت عرضی ارتش و نیروهای دفاع ملی در حلب برای تصرف دو محله بنی زید و الخالدیه، در واقع تلاش بود برای قطع راه ارتباطی این گروه ها با شمال حلب و مرزهای ترکیه که بیشترین کمک ها از آنجا وارد حلب می شود. ارتش در طول سه هفته گذشته به صورت بی سابقه ای مراکز تجمع، درمانگاه ها و مراکز فرماندهی گروه های مسلح در مناطق مختلف حلب را هدف قرار داده است.

در حال حاضر ارتش سوریه مناطق غربی و حومه شرقی حلب را در تصرف خود دارد و تلاش می کند این دو منطقه را در شمال حلب به هم وصل کند که در صورت تداوم حملات، این امر چندان هم بعید نیست.

پربیننده ترین خبرها