چرا ارتش، پس از عقب نشینی به الانبار بازگشت؟

چرا ارتش، پس از عقب نشینی به الانبار بازگشت؟
جمعه 13 دی 1392 - 22:55

بغداد (العالم) ـ به دنبال درخواست مردم استان الانبار برای بازگشت نیروهای ارتش عراق برای پاکسازی منطقه از وجود تروریست های داعش، این نیروها پس از بازگشت به این مناطق، اعضای القاعده را از این مناطق بیرون راندند.

حیدر قاسم خبرنگار شبکه العالم امروز، جمعه گزارش داد: به دنبال درگیری ها در برخی از مناطق استان الانبار این مناطق توسط ارتش و با حمایت عشایر از دست گروههای تروریستی آزاد شد.
وی گفت: گروههای تروریستی از منطقه بیابان های اطراف الانبار که عملیات نظامی در آن جریان دارد، درصدد ورود به این منطقه بودند که با عملیات ارتش و نیروهای مردمی عشایر مواجه شدند.
قاسم افزود:  پس از شناسایی مخفیگاه و محل استقرار این گروه تروریستی در بیابان های اطراف توسط هواپیماهای ارتش عراق، این گروهها دریافتند که مناطق بیابانی مذکور مکان امنی برای استقرار آنها نیست. از این رو با سوء استفاده از عقب نشینی نیروهای ارتش از الرمادی عازم شهرهای دیگر در استان الانبار شدند.
حیدر قاسم خاطرنشان کرد: پس از اینکه گروههای مسلح و تروریست چند پاسگاه پلیس را که سلاح و مهمات مناسب در اختیار نداشتند، به کنترل خود درآوردند، مردم شهر از نوری مالکی نخست وزیر عراق، درخواست کردند تا ارتش را به این شهر بازگرداند. از این رو نیروهای ویژه و آموزش دیده مسلح به سلاح های پیشرفته به الرمادی بازگشتند و پاسگاههای پلیس را از تروریست ها بازپس گرفتند. نیروهای ارتش عراق در این پاسگاهها سلاح هایی را یافتند که تروریست ها به علت غافلگیرانه بودن این عملیات، نتوانسته بودند آنها را از پاسگاه خارج کنند.
خبرنگار العالم افزود: درگیری ها در اطراف شهر الرمادی روی داد که تروریست های داعش تلاش می کنند از آنجا وارد برخی از مناطق نزدیک به فلوجه، الصقلاویه و غیره شوند.
قاسم با اشاره به اینکه به دنبال قطع منابع مالی و ارتباطات گروههای مسلح با خارج از عراق، آنها قدرت مانور خود را در مقابل ارتش از دست داده اند، صریح کرد: براساس برنامه ریزی نیروهای ارتش، از انتقال درگیری ها به شهرها و مناطق اطراف جلوگیری خواهد شد.
حیدر قاسم خبرنگار العالم در پایان تصریح کرد: مردم این منطقه از نیروهای مسلح و عشایری که در مقابل تروریست ها می جنگند و درصدد گستراندن سلطه دولت بر شهرها و مناطق بیابانی هستند، کاملا حمایت می کنند. به ویژه اینکه تروریست های مزبور، به شهروندان، ساختمان های دولتی و دارایی های عمومی و شخصی حمله می کردند.
MKH-3-10:50

پربیننده ترین خبرها