امیر قطر: قرضاوی دیگر خطبه نخوانَد!

امیر قطر: قرضاوی دیگر خطبه نخوانَد!
دوشنبه 16 دی 1392 - 20:52

العالم - منابع سیاسی و پایگاه های اینترنتی از تصمیم امیر قطر برای بازداشتن یوسف قرضاوی از ایراد خطبه های نماز جمعه در مسجد عمر بن خطاب دوحه خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری العالم این مبلّغ جنجالی مصری تبار و دارای تابعیت قطر که سال هاست در مسجد عمر بن خطاب دوحه خطبه های نماز جمعه را ایراد می کند، در آخرین جمعه، سخنانی بحث برانگیز درباره تحولات مصر به زبان آورده است.

از سوی دیگر هفته گذشته در صفحه قرضاوی بر روی شبکه اجتماعی تویتر، متن عذرخواهی با این مضمون درج شده بود: شیخ قرضاوی از ایراد خطبه های نماز جمعه آینده معذور است و به یاری خداوند در هفته های بعد روند عادی ادامه خواهد یافت.

گفته می شود، اتهاماتی که قرضاوی در آخرین خطبه نماز جمعه خود علیه ارتش مصر مطرح کرد، علت این عذر خواهی وی بوده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده در این خصوص، قرضاوی در چارچوب کمشکش بین حمد بن جاسم نخست وزیر سابق و تميم بن حمد آل ثانی امیر قطر درباره سیاست خارجی قطر، از ایراد خطبه در مسجد عمر منع شده است.

به گفته منابع آگاه، امیر قطر فرمان منع یوسف قرضاوی از ایراد خطبه در مسجد عمر دوحه را به علت حمله وی به نظام های مصر و سوریه صادر کرده است.

قرضاوی در خطبه نماز جمعه هفته گذشته به کودتای نظامی در مصر اشاره کرد و گفت: خداوند جنایات کودتاگران و تروریست ها را ثبت می کند و از آنها به علت ظلم در حق مردم انتقام خواهد گرفت.

وی افزود: این افراد اینک ادعا می کنند که اخوان المسلمین گروهی تروریستی است، اما غافلند از این که خودشان تروریست هستند.

قرضاوی گفت: ما تصور می کردیم الببلاوی (رئیس دولت کودتا) فردی میانه رو است، اما مشخص شد که وی انسانی بسیار پلید است.

وی در پایان دولتمردان مصر را به عنوان عوامل دولت کودتا خطاب قرار داد و گفت: بدانید که خداوند از شمار را به علت کشتار مردم مصر مواخذه خواهد کرد، پس تقوا پیشه کنید و از این کارها بپرهیزید.

یادآور می شود، مواضع سردمداران، رسانه ها و شیوخ قطر در ماه های اخیر، خشم مردم مصر را در پی داشته و فعالان سیاسی خواهان اخراج سفیر دوحه از قاهره شده اند. امروز (دوشنبه) نیز دولت مصر سفیر خود در قطر را برای انجام رایزنی پیرامون آینده روابط مصر با شیخ نشین کوچک خلیج فارس، به قاهره فراخواند.

پربیننده ترین خبرها