تجهیز عراق به پهپاد و موشک هلفایر توسط آمریکا

تجهیز عراق به پهپاد و موشک هلفایر توسط آمریکا
سه شنبه 17 دی 1392 - 10:48

گروه مسلح و تروریستی موسوم به " شورای نظامی انقلابیون در الرمادی" در شهر فلوجه عراق در حالی تهدید کرد که افراد مسلح وابسته به عشایری را که در استان الانبار به نیروهای دولتی ملحق شده اند، هدف قرار خواهد داد که قرار است ارتش عراق برای مقابله با گروه های تروریستی به زودی به پهپاد و موشکهای هلفایر مجهز شود .

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری العالم، گروه "شورای نظامی انقلابیون در الرمادی"، عشایر سنی مذهب استان الانبار را به حمایت از این گروه درمقابله با نیروهای دولت نوری مالکی، نخست وزیر عراق، دعوت کرده است.
سخنگوی گروه های مسلح  و تروریست با هشدار درباره همکاری با دولت عراق، از اهالی فلوجه که شهر را ترک کرده اند ، خواست به شهر بازگردند.
خاطرنشان می شود که نبرد ارتش عراق در شهر الرمادی که بخش هایی از آن در اختیار افراد مسلح است، همچنان ادامه دارد و صدها تن از اهالی فلوجه از ترس گسترش درگیری ها بین نیروهای دولتی و افراد مسلح، شهر را ترک کرده اند.
از سوی دیگر نوری مالکی، نخست وزیر عراق، اهالی فلوجه را تشویق کرده است که عناصر وابسته به القاعده را طرد کنند.
مالکی گفت: اگر ساکنان فلوجه تروریست ها را از شهر بیرون کنند، در اصل خود را از پیامدهای ناگوار و مصائب ناشی از عملیات نظامی ارتش علیه تروریست ها دور خواهند کرد.
در این میان آمریکا نیز از تسریع در ارسال محموله های تجهیزات نظامی به عراق برای کمک به دولت این کشور در زمینه مقابله با افراد مسلح وابسته به سازمان القاعده، خبر داد.
کاخ سفید در این خصوص اعلام کرد که در این چارچوب محموله هواپیماهای بدون خلبان و موشک های هلفایر (Hellfire) نیز به زودی به بغداد ارسال خواهد شد.
به دنبال بازداشت احمد العلوانی، نماینده پارلمان عراق، به اتهام همکاری با گروه های مسلح و برچیدن چادرهای تحصن، خشونت در استان الانبار شدت یافته است.
در پي توافق وزير دفاع عراق با سران عشایر و شوراي استانداري الانبار مبنی بر برچيده شدن چادرهاي تحصن کنندگان القاعده، روز سه شنبه (10 دی ماه) این چادرها برچیده شد.
براساس گفته هاي نيروهاي امنيتي، سران قبايل و اعترافات منتشر شده اعضاي دستگير شده القاعده، اين چادرها به محلي براي جذب و ساماندهي نيروهاي تروريستي القاعده تبديل شده بود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها