گسترش پدیده آزار و اذیت زنان عربستانی

گسترش پدیده آزار و اذیت زنان عربستانی
سه شنبه 17 دی 1392 - 20:43

زنان عربستانی با وجود پوششی که دارند، مورد آزار و اذیت جنسی قرار می گیرند که این امر موجب تشدید احساس سرخوردگی در آنها شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت خبری تحلیلی "سعودی" نوشت: حقوقدانان عربستانی با توجه به افزایش آزار و اذیت زنان این کشور خواستار تدوین قانون مبارزه با آزار و اذیت زنان هستند که این درخواست جنجالی در سایت های ارتباط اجتماعی به راه انداخته است و کلیپ هایی نیز برای نشان دادن برخی از این آزار و اذیت ها منتشر شده است .  
براساس تحقیقات یک مؤسسه بین المللی که نتایج آن سال 2011 در چند روزنامه چاپ شد ؛ عربستان رتبه سوم جهان را در خصوص آزار و اذیت زنان در محل کار دارد و 16 درصد زنان شاغل عربستان مورد آزار و اذیت مسئولان خود قرار گرفتند.
نتایج بسیاری از تحقیقات حاکی است که زنان عربستانی از ترس رسوا شدن در جامعه محافظه کار و افراطی این کشور موضوع آزار و اذیت خود را فاش نمی کنند و سکوت اختیار می کنند.
طبق نتایج تحقیقاتِ منتشر شده در سال 2011 ؛ میانگین آزار و اذیت زنان عربستان بسیار بیشتر از آمریکا ، فرانسه ، سوئد ، آلمان ، ایتالیا ، انگلیس ، استرالیا ، اسپانیا و دیگر کشورهای اروپاییِ معروف به آزادی است .
در این تحقیقات آمده است، سنّ اکثر زنان شاغل که در محل کار مورد آزار و اذیت جنسی قرار می گیرند، کمتر از 35 سال است . 
کاربران توییتر در عربستان نیز فعالیتی را برای اجبار مسئولان به تدوین قانونی برای مبارزه با آزار و اذیت جنسی زنان آغاز کرده اند .
درخواست تدوین قانون مبارزه با آزار و اذیت جنسی زنان عربستان درپی انتشار کلیپ تعرض چند جوان به تعدادی دختر در یکی از بازارهای شرق این کشور ارائه شده است .
کارشناسان روانشناسی معتقدند علت گسترش پدیده تعرض به دختران و زنان در کشورهای عربی این است که پسران از کودکی با طرز تفکر " برتری پسران بر دختران " پرورش می یابند لذا خودبزرگ بین می شوند و انتظار دارند که جنس مؤنث تابع و فرمانبردار جنس مذکر باشد.
زنان عربستانی در بسیاری از اوقات از مشارکت در برنامه های تفریحی ، فرهنگی و اجتماعی به بهانه جلوگیری از اختلاط زن و مرد محروم می شوند .
تعدادی از شخصیت های فرهنگی عربستانی، از نبود قانون مبارزه با تعرض به زنان نگران هستند و اعلام می کنند که مرکز امر به معروف و نهی از منکر چرا هیچ کاری برای جلوگیری از گسترش پدیده تعرض به زنان نمی کند .

پربیننده ترین خبرها