انتقال سلاح برای تروریست ها باآگاهی دولت ترکیه

انتقال سلاح برای تروریست ها باآگاهی دولت ترکیه
پنج‌شنبه 19 دی 1392 - 14:17

العالم - تعدادی از راننده های ترکیه ای اقرار کرده اند که در سطح وسیع برای گروههای مسلح در سوریه سلاح و مهمات منتقل کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم  اطلاعات مربوط به اظهارات این رانندها از سوی منابع ترکیه ای فاش شده است.

خبرگزاری سوریه (سانا) به نقل از روزنامه "آيدينليك" ترکیه نوشت که گروه های تروریستی سلاح ها را در منطقه ای مرزی میان سوریه و ترکیه که ازآن به عنوان منطقه حائل یاد کرده اند ، از کامیون های ترک دریافت می کنند.

دراین گزارش آمده است که انتقال سلاح برای گروه های ترویستی توسط راننده های کامیون ترکیه با علم و اطلاع مسئولان دولت آنکارا صورت می گیرد.

راننده های ترکیه ای در بازجویی های انجام شده هنگام توقف درگذرگاه مرزی "جیلفا كوزو" اقرار کرده اند که سلاح ها را به گروه های تروریستی در منطقه حائل میان سوریه و ترکیه تحویل داده اند.

این راننده ها همچنین دربازجویی های خود اقرار کرده اند که همه کالاها و از جمله محموله های سلاح برای مخالفان سوری را با اطلاع همه مسئولان دولتی ترکیه دراختیار گروه های مخالف سوری قرار داده اند.

به گفته رانندگان ، آن ها انواع مواد به ویژه سلاح ها را به دست گروه های مسلح که در سوریه می جنگند ، می رسانند و مسئولان ترکیه از این اقدام آنان مطلع هستند.

اذعان رانندگان کامیون درترکیه به انتقال سلاح به دست تروریست ها در سوریه  که روزنامه " حریت " اخیرا" از آن پرده برداشت ، از دست داشتن دولت اردوغان در قاچاق سلاح به سوریه حکایت دارد.

دولت ترکیه اخیرا" آن عده از نیروهای پلیس ترکیه را که کامیون های حامل سلاح قاچاق برای گروه های مسلح تروریستی در سوریه را متوقف کرده بودند ، برکنار کرد.

به گزارش روزنامه" حریت "، طبق گزارش هیات دادستانی در منطقه " کریخان " ، برخی از نیروهای سازمان اطلاعات قومی ترکیه نیز این کامیون ها را همراهی می کردند و به بهانه حمل موادی که به مثابه " اسرار دولت " است ، اجازه نمی دادند که کامیون ها مورد بازرسی و تفتیش قرار گیرند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها