واکنش دمشق به بیانیۀ "دشمنان" سوریه در پاریس

واکنش دمشق به بیانیۀ
دوشنبه 23 دی 1392 - 17:16

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از منبعی در وزارت خارجه این کشور نوشت: بیانیه نشست موسوم به دشمنان ملت سوریه در پاریس بیشتر یک توهم است تا واقعیت و از سوی افرادی صادر شده که کاملا با حقایق و واقعیات بیگانه‌اند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این منبع با انتقاد شدید از مواضع ضد سوری کشورهای حامی تروریسم افزود: دمشق از آنچه در پاریس و در اجتماع موسوم به "دشمنان ملت سوریه" گذشت تعجب نمی کند و بیانیه ها و قطعنامه های حاصل از آن نیز بیشتر به خیال و توهم شبیه است تا به واقعیت و صادرکنندگان آن نیز اشخاص دور از واقعیت و هرگونه منطق سیاسی مورد قبول هستند.

وی افزود: هر بیانیه و موضع و اعلامیه ای پیش از کنفرانس ژنو، فاقد ارزش و در واقع تلاش مذبوحانه گروه هایی است که درصدد هستند شکست خود را زیر سقف کنفرانس ژنو کمرنگ جلوه دهند.

منبع مزبور تاکید کرد سوریه به کسانی که از خارج به نمایندگی از ملت سوریه داد سخن سر می دهند خواه عرب باشند یا اروپایی؛ بهایی نمی دهد چرا که ملت سوریه تنها مرجع صلاحیت دار برای تعیین سرنوشت و خواست خویش و تشکیل دولت مورد نظر خود است و سخنان هرکسی غیر از ملت سوریه بی ارزش و توخالی است که سوری ها وقت خود را برای شنیدن آن تلف نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: سوریه یک بار دیگر بر موافقت خود برای حضور در کنفرانس ژنو2 بدون هرگونه پیش شرط تاکید می کند، زیرا بارها اعلام کرده که گفتگو میان سوری ها تنها راه حل موجود است.

این منبع همچنین گفت: هرکسی که سعی کند پیش شرط یا اوهام و رویاهای خود را قبل از کنفرانس ژنو2 مطرح کند، باعث شکست زودهنگام این کنفرانس "پیش از آغاز آن" خواهد شد، چرا که این اوهام با منشور سازمان ملل متحد و مبانی مشروعیت دولت ها منافات دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها