در نشست "دشمنان سوریه" در پاریس چه گذشت؟

در نشست
دوشنبه 23 دی 1392 - 19:16

حامیان تروریسم در سوریه که زیر لوای کشور استعمارگر فرانسه جمع شده اند، بار دیگر مواضع سابق خود را در حمایت از پدیده موسوم به ائتلاف دوحه و گروه های تروریستی که با هدف نابودی سوریه و تامین منافع غرب و صهیونیسم شکل گرفته اند، تکرار کردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری العالم، بانیان و حامیان تروریسم که روز گذشته نشست موسوم به "دوستان سوریه" را در پاریس تشکیل دادند، این توهم را در سر می پرورانند که می توانند آینده سوریه را به نیابت از مردم مظلوم این کشور که هرگز آنها را قبول ندارند، ترسیم کنند.

حاضران در نشست پاریس در پایان نشست خود، با انتشار بیانیه ای در حقیقت، اراده ملت سوریه را که مدت هاست با اقدامات تروریستی گروه های تحت حمایت همین به ظاهر دوستان، مواجه است، مصادره و باردیگر مواضع سابق را تکرار کردند؛ مواضع عجیب و غریبی که "احمد جربا" رییس ائتلاف مخالفان سوریه را دچار توهم کرد و باعث شد وی در اقدامی شتاب زده اعلام کند که مساله انتقال کامل قدرت در سوریه، مورد اجماع واقع شده است.

وی فراموش کرد که نخستین بند از توافقنامه "ژنو1 " خواهان توقف هر نوع خشونت است و ائتلاف وی و حامیان این ائتلاف باید دست از دمیدن در آتش بحران در سوریه بردارند، به حمایت مالی از گروه های تروریستی پایان دهند و مرزهای خود را به روی تروریست ها ببندند.

دشمنان سوریه در اقدامی فریبکارانه فوری به دعوت دبیرکل سازمان ملل متحد برای تشکیل هیاتی از مخالفان سوری برای شرکت در نشست ژنو2 پاسخ مثبت دادند و " لوران فابیوس" وزیر خارجه فرانسه نیز گفت: بحران سوریه فقط راه حل سیاسی دارد.

این همه در حالی است که مواضع و اقدامات به ظاهر دوستان سوریه با هم مغایرت داشته و متضاد است زیرا آنها در حالی چنین موضعی را اتخاذ  می کنند که در عمل آشکارا تروریست ها را در سوریه حمایت می کنند.

از سوی دیگر "برنارد سکاوارسینی" رییس سابق اداره مرکز اطلاعات فرانسه، در کتابی با عنوان "اطلاعات فرانسه... حساب وکتاب های جدید"، ماهیت سیاست های فرانسه در قبال بحران سوریه را فاش کرد و پرده از واقعیت حمایت کشورهای حامی تروریسم در سوریه از جمله فرانسه برداشت. انگلیس، آلمان، ایتالیا، عربستان، قطر، امارات، مصر، اردن، آمریکا و ترکیه کشورهایی هستند که در نشست موسوم به دوستان سوریه شرکت کردند.

واقعیت این است که این به ظاهر دوستان و همان دشمنان واقعی سوریه در بیانیه های سابق خود همواره بر حمایت مستقیم و غیر مستقیم از تروریسم در سوریه تاکید کرده اند. 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها