نشان دادن جعبه کفش در رسانه‌های ترکیه ممنوع شد

نشان دادن جعبه کفش  در رسانه‌های ترکیه ممنوع شد
جمعه 27 دی 1392 - 21:50

سازمان نظارت بر رادیو و تلویزیون ترکیه به شبکه های ماهواره‌ای این کشور درخصوص پخش اخبار مربوط به فساد ملی دولت و نشان دادن تصویر " جعبه کفش " هشدار داد و گردانندگان شبکه‌های "متخلف" را به اعمال مجازات سنگین تهدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سازمان نظارت بر رادیو و تلویزیون ترکیه در جلسه دیشب (پنجشنبه) خود طرحی را تصویب کرد که شبکه هایِ منعکس کننده اخبار فساد مالی دولت اردوغان را به تعطیلی 24 ساعته تهدید می کند. شبکه های "جیم" و "سامان" جزء این شبکه های ضددولتی هستند.

روزنامه یورت ترکیه امروز (جمعه) نوشت: سازمان نظارت بر رادیو و تلویزیون ترکیه همچنین به همه شبکه های ماهواره ای درباره نشان دادن تصویر "جعبه کفش" هشدار داده است.

در روزهای اخیر، جعبه کفش به نماد اعتراض مردم ترکیه علیه فساد مالی تبدیل شده است. سه هفته پیش، مسؤولان مبارزه با فساد مالی هنگام بازرسی خانه مدیر کل بانک خلق 4 میلیون و 500 هزار دلار در جعبه های کفش یافتند. هنگام بازرسی خانه " بارش" پسر معمر گولر وزیر سابق کشور نیز مبالغ هنگفتی را که در جعبه های کفش پنهان شده بود، کشف و ضبط کردند.

در پی این رویداد، شهروندان ترکیه در راهپیمایی های اخیر خود در اعتراض به فساد مالی دولت اردوغان، جعبه های کفش به دست می گیرند.

دهم دی ماه هم پلیس ترکیه زنی را که با جعبه کفش به "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه پس از رسوایی مالی در این کشور اعتراض کرده بود، دستگیر کرد. "نورهان گل" به هنگام سفر اردوغان به شهر مانیسا، جعبه کفشی را از بالکن به اردوغان و محافظان وی نشان داده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها