افشاگری دادستان ترکیه درباره حمل سلاح به سوریه

افشاگری دادستان ترکیه درباره حمل سلاح به سوریه
يکشنبه 29 دی 1392 - 17:49

یک سایت خبری ترکیه‌ای از جزئیات گزارش اخیر دادستان کل این کشور درخصوص جلوگیری از بازرسی یک کامیون حامل سلاح در مرز ترکیه با سوریه و اعمال فشار مشاور وزارت دادگستری بر دادستان ها برای پایان دادن به تحقیق و بازرسی از این کامیون پرده برداشت.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، سایت خبری "ت24" ترکیه جرئیات گزارش اوزجان شیشمان دادستان کل این کشو را در پی جلوگیری از بازرسی یک کامیون حامل سلاح که به سمت سوریه در حرکت بود، فاش کرد.

این پایگاه همچنین از فشار مشاور وزارت دادگستری بر دادستان ها برای پایان دادن به تحقیقات و بازرسی از این کامیون پرده برداشت.

ت24 نوشت: گزارش دادستان کل که به دست شورای عالی قضات و دادستانی ها رسید، دربردارنده تمامی جزئیات مربوط به این حادثه است. اوزجان شیشمان در این گزارش همچنین علیه کسانی که از بازرسی کامیون حامل سلاح جلوگیری کردند، شکایت کرده است.

پایگاه خبری مذکور خاطرنشان کرد: دادستان کل در گزارش خود توضیح داد که حمایت از کامیون و جلوگیری از بازرسی آن تحت نظارت مستقیم ماموران سازمان اطلاعات ترکیه صورت گرفت و جلال الدین لکسیز استاندار شهر اسکندرون، بستامی اوزجان رئیس هیأت دادستانی اسکندرون، عثمان اکر رئیس ستاد فرماندهی نیروهای ژاندارمری، راغب قیلیچ رئیس پلیس اسکندرون، حسن کوتش ییت فرمانده نیروهای ژاندارمری به دلیل پنهان کردن دلایل و حمایت از مجرمان و سوء استفاده از مقام خود و نقض قوانین رازداری متهم هستند.

در گزارش دادستان کل آمده است: مشاور وزارت دادگستری ضمن اعمال فشار بر دادستان ها، از آنها خواست که به تحقیقات و تفتیش کامیون پایان دهند و محل حادثه را ترک کنند به گونه ای که رئیس هیات دادستانی اسکندرون با کرخان دادستان تماس گرفت و از وی خواست که طبق دستور مشاور وزارت دادگستری، محل حادثه را ترک کند.

ماموران سازمان اطلاعات ترکیه ماه گذشته از بازرسی یک کامیون سازمانهای مردم نهاد ترکیه در نزدیک شهر کرخان جلوگیری کردند. این کامیون تحت پوشش کمک های بشردوستانه، به مقصد سوریه سلاح حمل می کرد.

ماموران اطلاعات ترکیه برای جلوگیری از بازرسی کامیون این بهانه را مطرح کردند که این کامیون حاوی اسناد سری دولت است. افشای این خبر واکنش هاش خشمگین در ترکیه علیه دولت رجب طیب اردوغان به همراه داشت که از تروریست های شبکه القاعده به زیان ثبات و امنیت در منطقه حمایت می کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها