مخالفان دولت ترکیه اردوغان را به دزدی متهم کردند

مخالفان دولت ترکیه اردوغان را به دزدی متهم کردند
پنج‌شنبه 17 بهمن 1392 - 12:32

روسای حزب جمهوریخواه خلق و حرکت ملی ترکیه ، دولت رجب طیب اردوغان را به فساد، دزدی، غارت و رشوه متهم کردند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "کمال قیلیچدار اوغلو" رئیس حزب "جمهوری خواه خلق" ترکیه با انتقاد از حزب "عدالت و توسعه" حاکم به ریاست "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر این کشور گفت: در انتخابات 30 ماه مارس درس بزرگی به حزب عدالت و توسعه خواهیم داد و نظام را از دست "دزدان" نجات خواهیم داد.

روزنامه رادیکال به نقل از اوغلو نوشت: فهرست اتهامات مطرح شده ضد دولت اردوغان به پارلمان فرستاده نمی شود، ولی ما از این فهرست اتهامات مطلع هستیم.

اوغلو گفت: مؤسسه "جوانان و خدمات آموزشی" که پسر اردوغان مالک آن است، به مرکز رشوه تبدیل شده است و این مؤسسه طرح های مناقصه را در قبال رشوه به تجار واگذار می کند. 99 میلیون دلار به این مؤسسه داده شده است که معلوم نیست آیا رشوه است یا اعانه؟

فساد مالی دولت ترکیه بزرگترین رسوایی تاریخ این کشور و خطری بزرگ برای آینده سیاسی اردوغان و حزب آزادی و عدالت محسوب می شود. تحقیقات نشان می دهد که حدود 52 نفر از جمله فرزندان وزرای اقتصاد، کشور و محیط زیست و تجار مرتبط با دولت اردوغان در این فساد مالی دست دارند.

از سوی دیگر "دولت باهچلی" رئیس حزب حرکت ملی ترکیه نیز دولت اردوغان را به غارت مردم این کشور متهم کرد.باهچلی افزود: دزدان کنترل خزانه کشور را به دست گرفته اند.

روزنامه "ینیچاگ" به نقل از باهچلی نوشت: دولت اردوغان غرق در جرایم مختلف است. وی افزود: اردوغان از آرایی که به دست آورده، سوء استفاده کرده است و بر خلاف خواست مردم رفتار می کند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها