ارتش مصر: "سیسی" هنوز نامزد نشده است

ارتش مصر:
پنج‌شنبه 17 بهمن 1392 - 13:16

ارتش مصر امروز در بیانیه ای اعلام کرد که خبرهای منتشر شده مبنی بر تصمیم "عبدالفتاح سیسی" برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، فقط برداشت رسانه‌ها است و او چنین مسأله‌ای را مطرح نکرده است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش مصر در این بیانیه، بدون آنکه احتمال حضور عبدالفتاح سیسی را رد کند، خاطرنشان کرد که خبرهای منتشر شده در روزنامه "السیاسیه" کویت فقط برداشتهای این روزنامه است و سیسی به صراحت چنین مسأله‌ای را بیان نکرده است؛ و این موضوع با دقت پایین و عبارتهایی غیردقیق در رسانه‌های مختلف نقل شده است.
روزنامه السیاسیه کویت با انتشار مصاحبه ای از عبدالفتاح سیسی تأکید کرد که وی گفته است، به درخواستهای مردم پاسخ می دهد و در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کند.
این انتخابات قرار است در آوریل آینده برگزار شود.

استقبال سیسی از رقبای انتخاباتی

از سوی دیگر روزنامه الحیات لندن امروز به نقل از منابع آگاه نوشت: عبدالفتاح سیسی فرمانده نیروهای مسلح و وزیر دفاع مصر معتقد است که در انتخابات ریاست جمهوری باید افراد مختلف با فرصتهای برابر با یکدیگر رقابت کنند.

سیسی با رد هر گونه تلاش برای مخدوش ساختن وجهه رقبای احتمالی خود گفت که هر گونه رقیب حتی اگر از داخل دستگاه نظامی باشد را می پذیرد.
سمیر فرج استاندار سابق الاقصر و محمود نصر معاون مالی اداری وزیر دفاع روسای ستاد انتخاباتی سیسی خواهند بود که قرار است به محض ترک ارتش و اعلام نامزدی در انتخابات، این ستاد فعال شود.   
محمد العریان کارشناس اقتصادی نیز مشاور اقتصادی سیسی خواهد بود. 
منابع افزودند: سیسی معتقد به موسسات است به عنوان مثال با نهاد ریاست جمهوری به طور مستقیم تماس نمی گیرد، اما با هیات وزیران در ارتباط است، لذا ترجیح می دهد در صورت موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری، نقش مجلس را در تشکیل دولت بزرگ کند.
 

پربیننده ترین خبرها