36 پایگاه جاسوسی اسرائیل در صحرای سینا

36 پایگاه جاسوسی اسرائیل در صحرای سینا
پنج‌شنبه 17 بهمن 1392 - 19:13

العالم - نتایج تحقیقات دستگاه امنیتی مصر درباره حلقه جاسوسان اسرائیلی نشان می دهد که رژیم صهیونیستی از 36 پایگاه جاسوسی در صحرای سینا استفاده می کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این 36 ایستگاه، صهیونیست ها جاسوسان جوان مصری را برای جمع آوری اطلاعات درباره تحرکات ارتش مصر و وضعیت صحرای سینا هدایت می کردند.

روز گذشته محاکمه 9 متهم جاسوسی برای اسرائیل در دادگاهی در سینا آغاز شد؛ اما ادامه این دادگاه به دلایل امنیتی به ماه مارس موکول شد.

این پرونده "اٌوادیا"نام دارد، به دلیل اینکه نام رئیس این حلقه جاسوسی یک افسر اسرائیلی به نام "دنی اوادیا" معروف به "ابو اکرم" بوده است.6  تن از جاسوسان اسرائیلی و دو تن اعراب اسرائیلی هستند. همچنین 4 تن از متهمان افسران اطلاعات نظامی هستند.

برخی از متهمان از جمله اسرائیلی ها در این دادگاه به صورت غیابی محاکمه خواهند شد.

بر اساس گزارش جروزالم پست به نقل از الیوم السابع، چهار افسر اطلاعاتی اسرائیلی با متهم اصلی جاسوسی به نام ابراهیم ارتباط داشتند. ابراهیم از طریق پدر زنش با نام "عبدالله سلیم" که به اسرائیل گریخته است با این افسران ارتباط بر قرار کرد.

ابراهیم از اکتبر سال 2009 جاسوسی برای اسرائیل را آغاز کرد و اطلاعات دریافتی را برای دنی اٌوادیا می فرستاد. اطلاعات وی شامل تحرکات اعراب صحرای نشین بدوی و فعالیت های قاچاق اسلحه آنها در مناطق مرزی مصر بوده است.

پربیننده ترین خبرها