شیخ نعیم قاسم: شکل گیری تکفیریها طرح آمریکا و اسرائیل است

شیخ نعیم قاسم: شکل گیری تکفیریها طرح آمریکا و اسرائیل است
شنبه 19 بهمن 1392 - 11:49

معاون دبیرکل حزب الله لبنان درباره خطر عناصر تکفیری برای کل منطقه هشدار داد و شکل گیری آنها را یک طرح آمریکایی – صهیونیستی با هدف تامین منافع قدرت های استکباری دانست.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ نعيم قاسم در سخنانی به مناسبت هفته گرامیداشت شهید "علی حیدر" گفت: تکفیریها، طرحی آمریکایی – اسرائیلی هستند که با هدف تشکیل خاورمیانه جدید درجهت تامین منافع قدرت های استکباری تهیه شده است.

وی افزود: این طرح از سوریه شروع شد و در آن آمریکا، رژیم صهیونیستی و عناصر تکفیری مشارکت دارند.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: "این طرف ها می خواهند که سوریه سقوط کند و سپس سایر کشورهای منطقه یکی پس از دیگری سقوط کند تا بتوانند خاورمیانه جدیدی ایجاد کنند که با طرح اسرائیل و آمریکای استکباری همخوانی داشته باشد".

وی تصریح کرد: آنها می خواستند که از سوریه به عنوان یک سکو برای تکفیری ها به منظور نابود کردن مقاومت و لبنان و همه طرف های وابسته به آن استفاده نمایند.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه "ضربه زدن به سوریه به منزله ضربه زدن به مقاومت در منطقه است"، افزود: هدف قرار دادن مقاومت تنها رویکرد حامیان عناصر تکفیری است و آنها با هدف نابودی مقاومت، سلاح در اختیار این عناصر قرار می دهند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به جنایت های فجیع تکفیری ها از زمان شروع بحران در سوریه، گفت: مستکبران براین جنایت ها سرپوش می گذارند تا معادلات را در سوریه تغییر دهند.

شیخ نعیم قاسم همچنین با اشاره به "حمایت مالی و انسانی گسترده برخی طرف ها از تکفیری ها به بهانه های واهی" گفت: عناصر تکفیری در جهت خدمت به طرح رژیم اسرائیل گام برمی دارند اما ارتش سوریه این طرح آنان را ناکام گذاشته است.

وی تصریح کرد: اوضاع اکنون به نفع نظام سوریه است و وضعیت میادین جنگ و اذعان محافل بین المللی گواه این مدعاست.

معاون دبیر کل حزب الله گفت: جهاد واقعی با هدف آزادسازی سرزمین فلسطین و ملت فلسطین از شر صهیونیست ها و نیز رهایی از یوغ خفت و خواری قدرت های استکباری صورت می گیرد که استکبارگران درصدد تحمیل آن بر منطقه هستند.

وی بر ادامه مقاومت و پایبندی به اصول و مبانی با عزم  قاطع و جانفشانی بسیار تاکید کرد و درباره عاملان انتحاری که در مناطق مختلف لبنان تردد می کنند و جان شهروندان را به خطر می اندازند، هشدار داد.
 

شیخ نعیم قاسم افزود: اقدامات تروریست ها نه فقط اقداماتی خرابکارانه است، بلکه جنگ واقعی تکفیری ها ضد ما و ملت ما است که باید با امکانات و وسایل مختلف با آن مقابله کنیم و اجازه ندهیم که دشمنان با اجرای این طرح ها به اهداف خود برسند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که اقدامات عاملان انفجارها را توجیه می کنند، با آنان شرکای سیاسی هستند و محکوم کردن این اقدامات از سوی آنان، هیچ معنایی ندارد زیرا آن ها دروغ می گویند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها