جنبش یاران انقلاب بحرین، درگذشت خبرنگار العالم را تسلیت گفت

شنبه 19 بهمن 1392 - 14:32

جنبش یاران انقلاب 14 فوریه بحرین درگذشت سید علی الموسوی خبرنگار شبکه خبری العالم را به خانواده اش، ملت بحرین و مسئولان و همکارانش در این شبکه العالم تسلیت گفت.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "سید علی الموسوی" خبرنگار بحرینی شبکه العالم، که به سبب اعمال فشار رژیم آل خلیفه ناچار به ترک وطن شده بود، پنج شنبه گذشته بر اثر بیماری کم خونی، در شهر نجف اشرف دعوت حق را لبیک گفت. وی از مدتها پیش از این بیماری رنج می برد.

جنبش یاران انقلاب 14 فوریه بحرین با انتشار بیانیه ای گفت: سید علی الموسوی خبرنگار العالم در بحرین بود و نقش بسزا و موثری را در پوشش انقلاب 14 فوریه داشت. وی همچنین از مهم ترین رهبران و نیروهای انقلابی جوانان در انتفاضه دهه نود بود تا جایی که بازداشت شد.

این جنبش انقلابی بحرینی خاطرنشان کرد: سید علی الموسوی یکی از مهم ترین شخصیت های رسانه ای بود که انقلاب ملت را در بحرین از ابتدا پوشش خبری داد، و به صورت مستمر تحت پیگرد امنیتی قرار داشت؛ وی پس از آنکه به قتل تهدید شد و به اجبار به خارج از کشور سفر کرد. وی بی وقفه به فعالیت خود به عنوان خبرنگار العالم در تهران ادامه داد و در صف اول نیروهای مبارز و مجاهد انقلاب قرار داشت.

در این بیانیه آمده است: سید علی احمد الموسوی یکی از مهم ترین کادر رهبری ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بود و جنبش یاران انقلاب 14 فوریه او را از شهدای مبارز و مجاهد انقلاب می داند که در طول انقلاب به خاطر رهایی ملت خود مبارزه کردند و هنگام عمل کردن به وظیفه انقلابی خود در خدمت به انقلاب 14 فوریه و مظلومیت ملت بحرین، به دیار باقی شتافتند.

جنبش یاران انقلاب 14 فوریه خاطرنشان کرد: سید علی الموسوی شب و روز برای خدمت به انقلاب به فعالیت رسانه ای خود ادامه می داد. وی در بحرین تحت تعقیب بود و به همین علت، همیشه در حال جابجایی از منزلی به منزل دیگر و از منطقه ای به منطقه دیگر بود، و در جهت خدمت به ملت خود و کمک به انقلاب علیه ظلم و استبداد آل خلیفه و اشغالگران سعودی، از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

این جنبش بحرینی تأکید کرد: سید علی الموسوی از سال ها پیش علیه حکومت آل خلیفه اشغالگر مجاهدت کرده و در انتفاضه دهه 90 زندانی شد و به شدت تحت شکنجه قرار گرفت. وی در انقلاب ملت بحرین نقش بسزایی داشت و سپس مهاجرت کرد و به خاطر رهایی ملت مظلوم بحرین و رساندن صدای ملت خود به جهانیان به طور جدی تلاش کرده است.

جنبش یاران انقلاب 14 فوریه درگذشت سید علی الموسوی را به خانواده وی، ملت و انقلابیون بحرین، ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه، جریان عمل اسلامی و شبکه خبری العالم تسلیت می گوید.

جنبش یاران انقلاب 14 فوریه در ادامه از ملت، جوانان انقلابی، گروههای مخالف، علما، شخصیت ها و نخبگان سیاسی و رسانه ای در بحرین خواست به طور گسترده در مراسم تشییع پیکر سید علی الموسوی که به درخواست خانواده اش بعد از انتقال از نجف اشرف در بحرین برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

در پایان این بیانیه آمده است: در آستانه سومین سالگرد انقلاب 14 فوریه و آغاز چهارمین سال آن، از مخالفان سیاسی بحرینی در خارج و اقلیت های بحرینی در مناطق مختلف جهان به ویژه در شهر مقدس قم در ایران و لندن می خواهیم در مراسم عزاداری به طور گسترده شرکت کنند، و به بیان فعالیت و مبارزات این انقلابی بحرینی در دهه نود و جهاد و مبارزه بزرگ وی در انقلاب 14 فوریه بپردازند.

پربیننده ترین خبرها