حماس برای مقابله با جان کری در کنار عباس است

حماس برای مقابله با جان کری در کنار عباس است
پنج‌شنبه 24 بهمن 1392 - 14:27

العالم - عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" بر آمادگی این جنبش برای حمایت از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در مقابله با طرح جان کری وزیر امور خارجه امریکا تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عماد العلمی " در نشست سیاسی انجمن نویسندگان و ادیبان فلسطینی در شهر غزه گفت: طرح کری خطرناک و هدف اصلی آن حذف مساله فلسطین است بنابراین حماس آماده حمایت از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان برای اجرایی نشدن آن است.

وی بار دیگر از آمادگی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین برای مذاکره ملی گسترده با همه گروههای فلسطینی داخل و مقیم خارج در شرایط کنونی خبر داد.

العلمی مذاکرات کنونی میان تشکیلات خودگردان و اشغالگران را از خطرناکترین موانع برای وحدت صفوف فلسطینیان و برقراری صلح دانست و ازگروههای فلسطینی خواست برای مقابله با خطرات مذاکره با اشغالگران به ویژه در شرایط بحرانی کنونی جهان ، موضع واحدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: گرایش جنبش مقاومت اسلامی فلسطین برای مصالحه از موضع قدرت و نه ضعف است و از کسانیکه  این نکته را نقطه ضعف حماس می دانند خواست تا به خود آیند.

وی گفت : حماس با تنگناها سختی ها و محاصره روبروست؛ اما به فضل خدا توانسته با قدرت و ایستادگی مردم فلسطین در غزه از آن خارج شود.

العلمی با استقبال ازسفر قریب الوقوع عزام الاحمد مسئول پرونده صلح درجنبش فتح، به نوارغزه افزود: این اقدامی مثبت است که فرصتهای برقراری صلح را درکمترین فرصت تقویت می کند.

وی بار دیگر بر تمایل این جنبش بر اجرای همه بندهای توافقنامه فتح و حماس در گذشته تاکید کرد و گفت : مردم فلسطین به اجرای توافق های قبلی نیازدارند نه بررسی دوباره آن.

العلمی افزود: پایان اختلافات نیاز به تفاهم مشترک دو جنبش حماس و فتح برای اجرای آن  دارد و برگزاری نشستها و بررسی بندها به تنهایی کافی نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها