تلاش دیرهنگام سفیر عربستان برای بازگرداندن جوانان "فریب‌خورده"

تلاش دیرهنگام سفیر عربستان برای بازگرداندن جوانان
پنج‌شنبه 24 بهمن 1392 - 16:58

سفیر عربستان در ترکیه، از تلاش های پیگیر برای بازگرداندن شهروندان "فریب‌خورده" از سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، عادل مراد سفیر عربستان در آنکارا در اظهارنظری دیرهنگام در قبال حضور تروریست های هموطن خود در سوریه، تصریح کرد: تلاش های ما برای تسهیل در امر بازگرداندن شهروندان فریب خورده سعودی از صحنه های نبرد در سوریه، در واقع اجرای دستور پادشاه خطاب به نمایندگی های سیاسی عربستان در خارج از کشور در راستای "ارائه هرگونه خدمات و تسهیلات لازم به اتباع سعودی و حفظ امنیت و سلامت آنان به ویژه در مناطق ناآرام" است.

سفیر عربستان که با روزنامه سعودی الحیاة گفتگو می کرد، ادامه داد: این موضوع مورد توجه ویژه سعود الفیصل وزیر امور خارجه قرار دارد.

به گفته وی، شمار زیادی از شهروندان سعودی با مراجعه به سفارت این کشور در آنکارا، تمایل خود را برای بازگشت به کشور اعلام داشته اند و سفارت وظیفه دارد بلافاصله به درخواست های آنان پاسخ دهد و احتیاجات آنان را تامین کند و با خانواده های آنها تماس بگیرد و اقدام لازم برای رزرو بلیت به منظور بازگشت آنان به خاک وطن را فراهم کند.

سفیر عربستان در بخش دیگری از سخنان خود، شهروندان سعودی حاضر در ترکیه و دیگر مناطق را از "گروه هایی که سعی در فریب جوانان دارند و اهداف مشکوک را دنبال می کنند"، بر حذر داشت و از اتباع عربستان خواست در صورت برخورد با چنین مواردی، برای دریافت هرگونه اطلاعات و خدمات، بدون فوت وقت با سفارت تماس بگیرند.

از زمان آغاز بحران در سوریه، مقامات عربستان به همکاری با گروه های تندرو برای انتقال تروریست ها از این کشور و مناطق دیگری چون یمن به سوریه متهم هستند و خود نیز بارها به تعابیر مختلف، به نقش آفرینی در جنگ سوریه اعتراف کرده اند

پربیننده ترین خبرها