افشای دروغ پردازی سفیر سابق آمریکا در سوریه

افشای دروغ پردازی سفیر سابق آمریکا در سوریه
جمعه 25 بهمن 1392 - 10:44

العالم - وزیر امور اجتماعی سوریه با انتشار بیانیه ای دروغ پردازی سفیر سابق آمریکا در دمشق را در خصوص انکار محاصره مردم و غیرنظامیان در شهرهای نبل والزهرا توسط گروه های مسلح و تروریست که با هدف حمایت واشنگتن از این گروه ها انجام شده است، فاش کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت امور اجتماعی سوریه گفت: شهرهای نبل و الزهراء تحت محاصره گروه های تروریستی است که مانع از ورود کمک های انسانی به این دو شهر می شوند و رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه که ادعایی خلاف این امر را بیان کرد، فردی دروغگو است.

در بیانیه وزارت امور اجتماعی سوریه آمده است: کمیته عالی امداد رسانی اظهارات فورد را محکوم و ابراز تاسف می کند که برخی طرف ها و کشورها این اظهارات را باور کرده اند بویژه که این فرد دروغگو است و بعد از اخراجش از طرف ملت سوریه، عنصری نامطلوب درخاک این کشور به شمار می رود.

این بیانیه با اشاره به درد و رنج ملت سوریه از جنایات و محاصره شهرها و روستاها از سوی گروه های تروریست تکفیری افزود: فورد دیروز دستور انکار جنایت علیه اهالی شهرک معان را داد و مزدورانش که در هتل های ژنو اقامت دارند و خود را نماینده ملت سوریه می خوانند و از آزادی و دموکراسی دم می زنند، این جنایت را انکار کردند و این دروغگوی شماره یک در سطح جهان امروز دروغ دیگری می گوید و درد و رنج غیرنظامیان محاصره شده از بیش از یکسال و نیم پیش در شهرهای نبل و الزهراء و سایر مناطق سوریه را انکار می کند.

وزارت امور اجتماعی سوریه گفت: پیروان فورد که با خون ملت، معیشت و زندگی و حق آنها در داشتن امنیت و آرامش تجارت می کنند، با بررسی بند مبارزه با تروریسم مخالفت و بر کسب قدرت پافشاری کردند که تنها هم و غم آنها به شمار می رود.

فورد مدعی شده بود که شهرهای نبل و الزهراء محاصره نیستند و دولت سوریه پیشنهاد ارسال کمک های انسانی به داخل این دو شهر را نپذیرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها