6 سرکرده تروریستهای داعش را بشناسید

6 سرکرده تروریستهای داعش را بشناسید
جمعه 25 بهمن 1392 - 13:15

العالم - منابع خبری روز جمعه ضمن انتشار تصاویری از شش سرکرده سازمان تروریستی داعش، فاش کردند که چهار تن از این افراد در خدمت ارتش صدام بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این درحالیست که شبکه العربیه وابسته به عربستان سعودی و از حامیان جدی گروههای تروریستی ، با رهبران سازمان تروریستی موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) گفت وگویی اختصاصی انجام داده است که آن را امشب، در برنامه "صناعة الموت" (مرگ آفرینان) پخش خواهد کرد.

رهبران و سران این گروهک تروریستی، شش نفرند که همگی در فهرست تروریست های تحت پیگرد هستند. از این شش نفر، 4 تن از آنان در خدمت ارتش صدام بوده اند و مدتی را در بازداشت به سر می بردند، دوتن از آنان در بازداشتگاه نظامی آمریکایی "بوکا" در شهر "ام قصر" در بازداشت بودند.

شرح حال شش سرکرده داعش را در زیر بخوانید:

"ابوبکر البغدادی"

نام او ابراهیم البدری است و کنیۀ سابق او ابودعا بود. وی پیش از این سخنران مذهبی و امام جماعت مسجد جامع احمد بن حنبل در سامرا بود، آن گاه امام جماعت مسجد جامعی در بغداد و سرانجام امام جماعت مسجدی در فلوجه شد.
نیروهای آمریکایی او را در چهارم ژانویه 2004 به مدت سه سال بازداشت کردند. وی گروهکی تحت عنوان ارتش اهل سنت تشکیل داد و بعدها به القاعده پیوست و مرد شماره سه سازمان تروریستی القاعده شد و پس از ابوعمر البغدادی، زمام رهبری این سازمان تروریستی را به دست گرفت.

"ابوایمن العراقی"

او مهم ترین مسوول داعش سوریه به شمار می رود. وی که در زمان صدام، در خدمت ارتش بود، عضو شورای نظامی سه نفرۀ داعش است. در عراق، او را "ابومهند السویداوی" می خواندند. وی در سال 1965 میلادی به دنیا آمد و در دوره صدام، با رتبۀ گروهبان، در خدمت سازمان اطلاعات نیروی هوایی بود. در سال 2007 به مدت سه سال بازداشت شد و در سال 2011 به دیرالزور در سوریه نقل مکان کرد و در حال حاضر رهبری داعش را در ادلب، حلب و کوه های اللاذقیه به عهده دارد.

"ابواحمد العلوانی"

نام او، ولید جاسم العلوانی است و در زمان صدام، در خدمت ارتش بود. در حال حاضر یکی از اعضای سه گانه شورای نظامی داعش است.

"ابوعبدالرحمان البیلاوی"

عدنان اسماعیل نجم، پیش از این، با کنیۀ ابواسامه البیلاوی شناخته می شد. وی از ساکنان منطقه الخالدیه در استان الانبار است. در 27 ژانویه 2005 در زندان بوکا بازداشت شد. وی در زمان صدام در خدمت ارتش بود و پس از آن به خدمت شورای نظامی سه نفرۀ داعش در آمد و همزمان، عهده دار ریاست مجلس شورا بود. وی در الخالدیه در الانبار کشته شد.

" حجی بکر"

نام او، سمیر عبدمحمد الخلیفاوی است. وی در زمان صدام، افسر ارتش بود و توسعه و بهبود تسلیحات ارتش صدام را به عهده داشت. وی پس از بازداشت به زندان بوکا منتقل شد و پس از آزادی به سازمان القاعده پیوست. او از مهم ترین رهبران داعش سوریه به شمار می آمد، تا این که در همان جا کشته شد.

"ابوفاطمه الجحیشی"

او "نعمه عبدنایف الجبوری" نام دارد و فرماندهی سازمان داعش را در جنوب عراق به عهده داشت، آن گاه به عملیات نظامی در کرکوک و دیگر مناطق شمال عراق پرداخت.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها