حمله افراد مسلح به زندان مرکزی در پایتخت یمن

حمله افراد مسلح به زندان مرکزی در پایتخت یمن
جمعه 25 بهمن 1392 - 13:17

العالم - عناصر مسلح ناشناس پنجشنبه شب، با حمله به زندان مرکزی در صنعا پایتخت یمن، هفت پلیس را کشته، 14 زندانی که اکثر آن ها از اعضای القاعده هستند را فراری دادند و سه تن از آنان نیز کشته شدند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت کشور یمن با اعلام این خبر تاکید کرد که در این حمله مسلحانه، چهار تن، شامل دو پلیس و دوتن از عناصر مسلح زخمی شدند و یکی از مهاجمان نیز دستگیر شد.

خبرگزاری رسمی یمن "سبأ" به نقل از یک مقام مسوول در وزارت کشور اعلام کرد که این گروه تروریست، پنج شنبه شب، یک خودروی بمب گذاری شده را به سمت زندان مرکزی هدایت و آن را منفجر کرد و سپس به سوی اماکن مختلف زندان حمله ور شده و تیراندازی کردند.

وی افزود: نیروهای پلیس، به مقابله با مهاجمان پرداختند و با عناصر مسلح تروریست درگیر شدند و آن ها را مجبور به فرار کردند. پلیس آن ها را تعقیب و خانه هایی که احتمال مخفی شدن عناصر مسلح در آن می رفت، را محاصره کرد.

این مقام مسوول در وزارت کشور یمن خاطرنشان کرد که به منظور بررسی چگونگی فرار زندانیان و شناسایی هویت آن ها، کمیته ای ویژه تشکیل شده است، که پس از مشخص کردن هویت زندانیان فراری، اقدامات لازم برای تعقیب و بازگرداندن آن ها را در دستور کار قرار خواهد داد.

بنابر این گزارش سرلشکر "عبدالقادر محمد قحطان" وزیر کشور یمن، پس از حمله به زندان مرکزی، به سرعت از آن بازدید کرد.

زندان مرکزی در صنعا، محل نگهداری دستکم 5 هزار زندانی است.

شاهدان عینی گفتند که نیروهای پلیس، پس از حمله به این زندان، همه خیابان های منتهی به آن را مسدود کردند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها