ارتش عراق و تروریست‌های نقشبندیه و القاعده+ویدیو

جمعه 25 بهمن 1392 - 16:29

بغداد، العالم- در حالی که دو انفجار متوالی دیروز پنج شنبه، منطقه تجاری و پرجمعیت الشورجه در مرکز بغداد را لرزاند، نخست وزیر عراق همچنان بر ادامه عملیات ارتش تا پاکسازی فلوجه از حضور تروریست های نقشنبدیه و القاعده تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از بغداد، منابع آگاه از وزارت کشور و پلیس عراق، این انفجار را ناشی از دو بمب دانستند اما در این میان شاهدان بومی از منطقه شورجه، تاکید کردند که صدای انفجار، ناشی از آتش سوزی در ژنراتور برق بوده، نه انفجار بمب. الشورجه از مناطق پرجمعیت تجاری بغداد به شمار می رود.

برپایه این گزارش، وزارت کشور عراق تاکید کرد در این انفجارها، سه تن کشته و 8 تن زخمی شدند. خبرنگار شبکه العالم همچنین درباره عملیات الانبار گفت: منابع نظامی عراقی، اخباری موثق دارند مبنی بر این که در دو روز آینده، همان طور که نوری مالکی نخست وزیر عراق دیروز گفت، عملیات گسترده ای برای پاکسازی الانبار از گروهک های مسلح، اعم از داعش و القاعده، آغاز خواهد شد.

از سوی دیگر نوری مالکی تاکید کرد که این عملیات، از الانبار آغاز خواهد شد و با پاکسازی فلوجه از عناصر مسلح سازمان های القاعده و النقشبندیه پایان خواهد یافت.

بر پایه این گزارش، اطلاعات مستند به نقل از رئیس پلیس مرکز السلیمان بیک، حاکی از آن است که عناصر مسلح النقشبندیه و القاعده، کنترل کامل ناحیه سلیمان بیک و طوزخورماتو را به دست گرفته اند.

خبرنگار شبکه العالم، تاکید کرد که تاکنون دست کم هزار خانوار عراقی، این منطقه را ترک کرده اند، و این در حالی است که نیروهای عراقی، به منظور پاکسازی آن از عناصر مسلح، آن را محاصره کردند و بالگردهای ارتش نیز به منظور شناسایی پایگاه های عناصر مسلح بر فراز این منطقه به پرواز در آمدند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها