واکنش جالب دولت مصر به اظهارات اردوغان

واکنش جالب دولت مصر به اظهارات اردوغان
جمعه 25 بهمن 1392 - 21:36

سخنگوی وزارت خارجه مصر تاکید کرد، اظهاراتی که هر از گاهی مطرح می‌شود و انقلاب 30 ژوئن را کودتا توصیف می کنند، ارزش پاسخ و توجه را ندارند.

به گزارش شبکه خبری العالم، اظهارات اخیر نخست وزیر ترکیه مبنی بر اینکه کشورش "رییس جمهور منتخب در انتخابات ریاست جمهوری آتی مصر را به رسمیت نخواهد شناخت"، خشم بسیاری از مسوولان و سیاستمداران قاهره را برانگیخته است.

"بدرعبدالعاطی" سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر تصریح کرد: اظهاراتی که هر ازگاهی  مطرح می شود و انقلاب 30 ژوئن را کودتا توصیف می کند، ارزش پاسخ دادن ندارند. رای ملت مصر منبع قانونگذاری است و اراده این ملت است که آینده میهن را تعیین و رهبرانش را انتخاب می کند.

به گفته خبرگزاری رسمی الشرق الاوسط، اظهارات عبدالعاطی در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات اخیر نخست وزیر ترکیه است که انقلاب 30 ژوئن را کودتا توصیف کرد و گفت، کشورش هیچ شخصی را برای ریاست جمهوری مصر به رسمیت نمی شناسد.

بنا به گزارشهای مطبوعات داخلی، سیاستمداران و ناظران مصری اظهارات اخیر اردوغان را مورد حمله و انتقاد قرار دادند و آن را بی ارزش توصیف کردند. آنان با تاکید بر این که هیچ کس نمی تواند مصر را تحت قیمومت خود درآورد، هشدار دادند که مواضع نخست وزیر ترکیه ممکن است به قطع روابط دیپلماتیک میان قاهره و انکارا بینجامد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها