ویدیو، وقتی انتحاری انگلیسی کامیون خود را منفجرکرد!

جمعه 25 بهمن 1392 - 22:55

العالم- جبهه النصره به تازگی ویدیویی را منتشر کرده که در آن یک تبعه انگلیسی ِ اهل شهر کراولی در جنوب این کشور در عملیاتی انتحاری، کامیونی مملو از مواد منفجره را به دیوار زندان مرکزی شهر حلب سوریه می‌کوبد و منفجر می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، پلیس مبارزه با تروریسم انگلیس دیروز پنجشنبه اعلام کرد؛ خانه یک جوان اهل شهر منچستر (شمال غرب) را که گفته می شود در عملیات انتحاری در سوریه کشته شده، 24 ساعت پس از آغاز تحقیقات جداگانه درباره عملیات انتحاری هفته گذشته یک تبعه انگلیسی چهل ساله در سوریه بازرسی کرده است.

سخنگوی دفتر پلیس مبارزه با تروریسم در شمال غرب انگلیس اعلام کرد: افسران پلیس مبارزه با تروریسم درپی وصول اطلاعاتی مبنی بر کشته شدن یک تبعه انگلیسی در سوریه، خانه ای را در منچستر بازرسی کردند.

رادیو دولتی انگلیس هم اعلام کرد: جوانی که پلیس درباره وی تحقیق می کند، انیل خلیل رؤوفی (ابولیث) نامیده می شود و گفته می شود که به گروه های مسلح فعال در سوریه پیوسته بود و تا سه سال پیش یک نوجوان عادی بود، ولی از سه سال پیش لباس بلند می پوشید.

این در حالی است که پلیس مبارزه با تروریسم روز چهارشنبه این هفته منزلی دیگر را در شهر کراولی بازرسی کرده بود. این خانه متعلق به راننده ای 41 ساله ای به نام عبدالواحد مجید است که به گفته دوستانش، اوت 2013 (تابستان 92) خود را به ترکیه رساند تا به پناهندگان سوری کمک کند. عبدالواحد مجید 41 ساله بود و 3 فرزند داشت.

وی که ابو سلیمان نیز نامیده می شود، در سایت های خبری برخی گروه های تکفیری به عنوان "اولین تبعه انگلیسی جبهه النصره که عملیات انتحاری در سوریه اجرا کرده است"، معرفی می شود.

مجید هفته گذشته درعملیاتی انتحاری، یک دستگاه کامیون بمب گذاری شده را به زندان مرکزی شهر حلب کوبید؛ شهری که صحنه درگیری های سنگین ارتش سوریه و گروه های مسلح از بیش از یک و نیم سال پیش تاکنون است و گروه های مسلح هنوز نتوانسته اند بر زندان مرکزی این شهر مسلط شوند.

براساس برآوردهای رسمی؛ 200 تا 300 تبعه انگلیسی هم اکنون با گروه های مسلح تکفیری فعال در سوریه همکاری می کنند.

پربیننده ترین خبرها