مالکی: چند کشور عربی در عراق دخالت می‌کنند

مالکی: چند کشور عربی در عراق دخالت می‌کنند
يکشنبه 27 بهمن 1392 - 12:50

نخست وزیر عراق چند کشور عربی را به مداخله در امور کشورش و حمایت از جدایی طلبی متهم کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری العالم، "نوری مالکی" در سفری غیر منتظره به استان انبار (غرب عراق) گفت: برخی کشورهای منطقه به گروه هایی در عراق برای تخریب کشور، پول می دهند .
وی همچنین برخی سیاستمداران عراقی را به سوء استفاده از وضعیت امنیتی این استان برای اهداف انتخاباتی متهم کرد.
مالکی افزود: هر روز با فتنه جدید و ورود اشراری که فقط به دنبال خرابکاری درعراق هستند، روبرو می شویم.
نخست وزیر عراق گفت: کسانی که به سعد الدلیمی، وزیر دفاع، می گویند به  قطر برود چه منظوری از این سخنان دارند؟ آنها می خواهند از این طریق مبالغی پول از قطر بگیرند، و قطر نیز این مبلغ را می پردازد تا عراق را تخریب کنند.
وی افزود: دخالت در امور داخلی عراق ادامه دارد به طوری که هر روز دولتی ما را فرا می خواند در حالی که ما خواهان احترام به استقلال همه کشورها هستیم و سیاستمان نیز این است که روابط خوبی با همه کشورها به جز رژیم اسراییل داشته باشیم.
مالکی بار دیگر در دیدار با شیوخ عشایر انبار و دولت محلی این استان، مخالفت خود را با عقب نشینی ارتش از شهرها برای حل بحران انبار تکرار کرد و گفت: در کنار بندهای ابتکار عشایر که مبتنی بر آموزش فرزندان عشایر و پیوستن آنان به نیروهای امنیتی است، بودجه ای برای بازسازی استان انبار و جبران خسارتهای عملیات نظامی در این استان اختصاص داده خواهد شد.
مالکی در این دیدار تاکید کرد که عشایر و نیروهای مسلح با همکاری یکدیگر مقابل گروه های تروریستی داعش و القاعده ایستاده اند و موفقیت های زیادی نیز بدست آورده اند.

پربیننده ترین خبرها