پیامکهای جالب درباره "جهاد" در سوریه

پیامکهای جالب درباره
يکشنبه 27 بهمن 1392 - 15:56

نویسنده و روزنامه نگار عربستانی به داستانها و پیامکهایی اشاره کرد که در این کشور در خصوص جنگ در سوریه بین مردم رد و بدل می شود. پیامکهایی که بیانگر نظر عربستانی‌ها درباره فراخوانها و فتواهایی است که در این کشور تحت عنوان "جهاد" منتشر می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "سعد الدوسری" در مطلبی در سایت روزنامه سعودی "الجزیره" نوشت: رد و بدل شدن داستانهای طنز بین مردم در شبکه‌های اجتماعی در اینترنت، سمت و جهت افکار عمومی را بازتاب می‌دهد؛ از طریق این داستانها چه بسا می‌توانیم احساسات نویسندگان و خوانندگان آنها را بررسی و واکنش مخاطبان آنها را با هم مقایسه کنیم.
وی افزود: در یکی از این ماجراها، چند جوان عربستانی تصمیم گرفتند که با ارسال پیامکی به پدران خود، نظر آنها را درباره رفتنشان به سوریه برای "جهاد" جویا شوند. پاسخ پدران به این پیامک اینگونه بود:
- تو امروز نماز جمعه نیومدی، حالا می‌خوای بری جهاد؟!! بیا، من پیش عمو فیصل منتظرت هستم.
- خودت و همه کسایی که با اونا می گردی ... . زود برو خونه، وگرنه تا سوریه دنبالت میام و عقالم (سربند) رو روی کمرت خورد می کنم ای ... !
- باشه، ولی تو و دوستات کجا می خواین زندگی کنین، مرزهای سوریه؟! از اول گفته بودم که دوستات ولگردن !
- داری میری جهاد و وعده بهشت می‌دی؟! البته تضمینی نیست !! 2000 ریال (سعودی) برای اسلحه می خوای؟! برو نمازت رو سر وقت بخون، این سلاحته !
- پسر، اگه تو و کسایی که با تو هستن برنگردید، پاهاتو خورد می کنم. عقلت سرجاشه ؟! لعنت به تو و کسایی که با تو هستن.
- میگی وعده ما بهشت ؟!! خدا بهت رحم کنه، وعده ما زندان "حایره" (نام زندانی در عربستان) !
- یادت نره شارژر موبایلت رو هم باخودت ببری !
- داری میری جهاد؟! خدا خیرت بده، مادرت رو هم باخودت ببر!

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها