چرا یمنی‌ها از وضعیت کنونی راضی نیستند ؟

چرا یمنی‌ها از وضعیت کنونی راضی نیستند ؟
جمعه 2 اسفند 1392 - 21:11

امروز دومین سالروز انتصاب عبد ربه منصور هادی به ریاست جمهوری انتقالی یمن براساس توافقنامه امضا شده در پایتخت عربستان بود. این توافقنامه در پی آغاز انقلابی بود که به سرنگونی علی عبدالله صالح دیکتاتور یمن انجامید.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از صنعا، دولت انتقالی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی در دوره خود با انتقادهای گسترده و ناکامی های سیاسی، امنیتی و اقتصادی روبرو بوده است.

شرایط مرحله انتقالی در اوج بحث و جدل های سیاسی و حمایت برخی گروهها و مخالفت برخی دیگر از آنها، زمینه را برای تمدید دوره ریاست جمهوری انتقالی عبدربه منصور هادی فراهم کرد.

عبدربه منصور هادی برای مدت یکسال به ریاست جمهوری دوره انتقالی انتخاب شد اما این دوره با توجه به شرایط موجود این کشور یکسال دیگر تمدید شد.

این درحالی است که جریانها و گروههای سیاسی از تمدید دوره دولت انتقالی به ریاست عبدربه منصور هادی با توجه به ناکامی های متعدد وی درزمینه مسائل امنیتی و اقتصادی کشور انتقاد می کنند. دلائل مخالفت برخی به ناکامی های رئیس جمهور موقت در اداره این مرحله بازمی گردد.

"احمد الزرقه " نویسنده و تحلیلگر سیاسی یمنی در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: این مرحله شاهد ناکامی های زیادی بود و رئیس جمهوری نیز برای ایجاد تغییرات تعلل زیادی کرد و علاوه  بر آن، جریان ها و نیروهای سنتی پا گرفته و توانستند بر کشور مسلط شوند.

وی با اشاره به ناکامی عبدربه منصور هادی در اداره پرونده امنیتی و اقتصادی گفت: افزایش گسترده اقدامات تروریستی در یمن گواه ادعای ما است. از نظر اقتصادی نیز وی غالبا از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس یا از کشورهای کمک کننده، درخواست کمک می کند.

سیاستمداران معتقدند با توجه به تاثیر مراکز نفوذ رژیم سابق بر عبدربه منصور هادی، تغییرات مورد نظر در کشور اعمال نشده و تصمیات مهم سیاسی موفقیت آمیز نبوده است و مدیریت مسائل اقتصادی و امنیتی نیز با عملکرد بسیار منفی همراه بوده است.

"علی البخیتی " یکی از مسئولان جنبش انصار الله یمن به شبکه العالم گفت: عبدربه منصور هادی جرات نکرده است تا تصمیمات واقعی و دشواری اتخاذ کند زیرا وی تحت تاثیر برخی گروهها و جریان ها در یمن بوده است وعلی محسن الاحمر بر وی مسلط است.

دراین میان، کنفرانس گفت وگوهای ملی یمن یک گام مهم در فرایند سیاسی بود اما مخالفان معتقدند که نتایج آن هیچ یک ازمشکلات را حل نکرده و نتوانست ناآرامی و تنش در جنوب یمن برای جدایی طلبی را کاهش دهد و اعتراض ها در شمال یمن درقبال دولت وفاق ملی نیز افزایش یافت.

"احمد سیف حاشد " رئیس جبهه نجات انقلاب نیز گفت: دو سال اخیر سرشار از ناکامی های دولت وفاق ملی به ریاست عبدربه منصور هادی بود.

13:00- 21- tok

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها