گزارشی که به یک شایعه‌ در سوریه پایان می‌دهد + فیلم

جمعه 2 اسفند 1392 - 22:44

خبرنگار العالم گزارش داد: درحالیکه برخی رسانه‌ها از کنترل عناصر مسلح بر فروگاه نظامی "کویرس" در شرق شهر حلب و دانشکده نیروی هوایی خبر می دهند، ارتش سوریه تاکید کرد که این فرودگاه را همچنان در کنترل خود دارد و به مقابله با حملات افراد مسلح به فرودگاه ادامه می دهد.

"حسین مرتضی" مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه گفت: گروههای مسلح مستقر در چندین روستای نزدیک فرودگاه کویرس تاکنون دهها بار سعی کرده اند به این فرودگاه نفوذ کنند.

یکی از سربازان مدافع فرودگاه اظهار داشت: ما استوار و پایدار در این فرودگاه خواهیم ماند و اجازه نخواهیم داد که عناصر خودفروخته و خائن به آن نفوذ کنند.

یکی دیگر از سربازان مدافع فرودگاه کویرس نیز به العالم گفت: ما همواره آماده هستیم و تا از بین بردن باندهای مسلح و مقابله با تجاوزگری آنها، استوار باقی خواهیم ماند.

حسین مرتضی با اشاره به جانفشانی و دلاوریهای ارتش سوریه در دفاع از فرودگاه کویرس در برابر حملات عناصر تروریست و مقابله با نفوذ آنها به داخل این فرودگاه خاطرنشان کرد: فرودگاه کویرس از مهمترین فرودگاههای نظامی به شمار می رود و دانشکده نیروی هوایی ارتش سوریه نیز در این فرودگاه قرار دارد.

یکی از افسران نیروی هوایی سوریه در مصاحبه با العالم تأکید کرد: نیروهای ارتش در این فرودگاه پایدار هستند و هیچ چیزی نمی تواند آنها را از ایفای ماموریت خود باز دارد. گروههای مسلح هرچه می خواهند بکنند، ما باکی نداریم.

خبرنگار العالم همچنین یک سری تصاویر از داخل فرودگاه را نشان داد که پایداری و استقامت ارتش سوریه در داخل این فرودگاه و کنترل کامل ارتش بر دانشکده هوایی را - برخلاف ادعاهای رسانه ها- ثابت می کند.

یک خلبان سوری با اشاره به اینکه دانشکده نیروی هوایی، در برابر هرگونه حمله ای ایستادگی خواهد کرد، گفت: شبکه های رسانه ای مغرض و دشمن، اخباری درباره سقوط بخشی از دانشکده نیروی هوایی پخش کردند، اما اینها افسانه ای بیش نیست.

حسین مرتضی همچنین از دستاوردهای تازه ارتش سوریه در حومه شرقی حلب خبر داد و تاکید کرد که ارتش، بر گسترۀ حضور خود در شهر حلب افزوده است. این دستاورد، همزمان با پیشروی به سمت شهرک صنعتی حلب - بعد از کنترل کامل بر محله شیخ نجار- صورت می گیرد.

وی افزود: نیروهای ارتش سوریه همچنین با یورش 200 فرد مسلح به سلاح سنگین به زندان مرکزی حلب مقابله کردند و شماری از آنها را به هلاکت رساندند.

14:35- 21
26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها