برخورد با دانش آموزان عربستانی مانند "جنایتار جنگی" !

برخورد با دانش آموزان عربستانی مانند
شنبه 3 اسفند 1392 - 14:37

مدیر یک مدرسه در عربستان که به تازگی بسته شده است، تأکید کرد کمیته‌ای که برای بررسی این موضوع تشکیل شده است با دانش آموزان این مدرسه مانند جنایتکاران جنگی برخورد کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت روزنامه سعودی "عکاظ"، در پی اختلاف دانش آموزان و مدیر یک مدرسه با مالک آن در جده، اداره آموزش و پرورش این استان، تصمیم گرفت این مدرسه را تعطیل کند و دانش آموزان و معلمان آن را بین دیگر مدارس تقسیم کند.

دانش آموزان در اعتراض به این تصمیم اداره آموزش و پرورش، مقابل مدرسه تجمع کردند.

"خالد الحارثی" مدیر این مدرسه، با انتقاد از تصمیم نابجای اداره آموزش و پرورش، گفت: آن ها ساده ترین راه را انتخاب کرده، و صورت مساله را پاک کردند.

الحارثی با تاکید بر این که این تصمیم، مستقیما توسط "عبدالله الثقفی" رئیس اداره آموزش و پرورش جده اتخاذ شده است، از او خواست وجود فساد در دوره ریاستش را بپذیرد.

وی گفت: مسئولان آموزش و پرورش فقط چرخاندن صندلی و تعطیل کردن مدارس را بلدند، تا به این صورت، بر مشکلات موجود سرپوش بگذارند.

در این میان، خانواده های دانش آموزان به روزنامه "عکاظ الیوم" گفتند: رئیس آموزش و پرورش جده در برابر آن ها سوگند یاد کرد که این مدرسه دیگر هیچ گاه باز نخواهد شد.

الحارثی فاش کرد که سه ماه پیش، در ابلاغیه ای به وزارت آموزش و پرورش، آن چه را که در این مدرسه می گذرد، گزارش کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: من پنج گزارش به فیصل بن عبدالله وزیر سابق و فیصل الغامدی رئیس آموزش محلی ارائه کردم و تقریبا هر روز به دفتر فیصل الغامدی مراجعه می کردم، اما او هیچ راهکاری برای حل مشکل ارائه نمی کرد. حتی در مشاجره ای که روز یک شنبه گذشته در مدرسه اتفاق افتاد، به خود زحمت نداد و شخصا در مدرسه حاضر نشد.

در این میان، دانش آموزان و اولیای آن ها، تعطیل کردن مدرسه و منتقل کردن دانش آموزان به دیگر مدارس را تصمیمی "ظالمانه" شمردند.

مدیر مدرسه خاطر نشان کرد: کمیته ای که برای بررسی این مساله، تشکیل شد؛ تنها در مدت پنج ساعت، تصمیم خود را گرفت و با دانش آموزان به مثابه "جنایتکاران جنگی" برخورد کرد، این در حالی است که چنین تصمیمی به مثابه سربریدن دانش آموزان خواهد بود زیرا تنها دو ماه بیشتر به پایان ترم دوم مانده است و آن ها در این مدت نخواهند توانست با مدارسی که به آن ها منتقل شده اند، هماهنگ شوند.

از سوی دیگر، "محمد الزهرانی" پدر یکی از دانش آموزان، این تصمیم را محکوم کرد و گفت: اکنون فرزندان ما در خیابان مانده اند، هر بار که مشکلی پیش می آید، تنها کسانی که قربانی می شوند، دانش آموزان هستند.

26

پربیننده ترین خبرها