جایزه های مفتی فتنه‌گر قطر پس گرفته می‌شود

جایزه های مفتی فتنه‌گر قطر پس گرفته می‌شود
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 12:56

شمار زیادی از فعالان شبکه های اجتماعی در امارات از مسئولان این کشور خواستند که به خواسته "جمال بن حویرب" مورخ اماراتی مبنی بر پس گرفتن جایزه های "العویس"و "جایزه بین المللی قرآن کریم در دبی" از "یوسف قرضاوی" مفتی قطر، جامه عمل بپوشانند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "بن حويرب" در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت که باید جایزه قرآن کریم و هرجایزه دیگری که به قرضاوی – شیخ فتنه – داده شده است ، پس گرفته شود.
این مطلب بن حویرب از روز شنبه به بعد، به طور گسترده در شبکه های اجتماعی منتشر شد و بسیاری از فعالان این شبکه ها به آن واکنش نشان دادند.
پایگاه "24" امارات به نقل از "بن حويرب" گزارش داد که قرضاوی سزاوار گرفتن این جوایز نبوده است، زیرا فتواها و اظهارات وی ، موجب فتنه انگیزی ، قتل ، فاجعه و تروریسم می شود.
این پایگاه اماراتی به نقل از حویرب خاطرنشان کرد، قرضاوی موسس مرکز موسوم به "اتحادیه جهانی علمای مسلمان" صرفاً نمادی از گروه اخوان المسلمین است، که هدفش سرقت اموال مسلمانان از طریق جمع آوری کمک های دواطلبانه خیریه و غیره است.
حويرب درخصوص احتمال برآورده شدن خواسته اش گفت: "نوبل ، جایزه خود را پس می گیرد و همه اهداکنندگان جوایز در دنیا این کار را می کنند. خواسته من به عنوان یک شهروند اماراتی در درجه اول از مسئولان مراکز اهدا کننده این جوایز این است که به این خواسته مردمی پاسخ دهند.
وی افزود: باید درخصوص اموالی که قرضاوی با حیله گری از مسلمانان در مناطق مختلف جهان از جمله از اماراتی ها جمع آوری کرده است ، تحقیق شود و پیش از این که دولت و مردم امارات ، طرح های خبیث وی را افشا کنند نهادهای مردمی از ورود وی به اراضی این کشور جلوگیری نمایند.
قرضاوي جایزه "سلطان العويس" را در ششمین دور آن در سال 1998، و جایزه بین المللی قرآن کریم در دبی را درسال 2000 دریافت کرد.
اظهارات این مفتی مصری که مقیم قطر و خطیب جمعه پایتخت این امیر نشین است، تنش هایی را در منطقه ایجاد کرده است. قرضاوی در اظهارات خود ، کشورهای حوزه خلیج فارس و درصدر آن امارات را به علت حمایت از تغییرات سیاسی اخیر در مصر درپی برکناری محمد مرسی، رییس جمهور اخوانی این کشور به باد انتقاد گرفت و این مساله باعث شد که مسئولان قطری اعلام کنند که اظهارات قرضاوی شخصی بوده و بیانگر مواضع رسمی قطر نیست.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها