رفع این مشکلات به ده‌ها سال زمان نیاز دارد!

رفع این مشکلات به ده‌ها سال زمان نیاز دارد!
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 22:56

معاون خدمات درمانی وزارت بهداشت عربستان، از وجود مشکلاتی در حوزه درمان در این کشور سخن گفت که طی یک یا دو سال، یا حتی ده‌ها سال نیز نمی‌توان آنها را مرتفع کرد.

به گزارش شبکه خبری العالم، دکتر "عبدالعزیز الحمیضی" در بازدید از غرفه وزارت بهداشت در جشنواره الجنادریه، بارزترین مشکلات فراروی وزارت بهداشت را نیاز به تخصص های دقیق دانست. 

وی افزود: وزارت بهداشت از حدود ده سال پیش در زمینه تومورها و قلب و اعصاب و جراحی ها به طور جدی تخصص پیدا کرده، ولی همچنان به زمان نیاز دارد. باید این مشکلات را پشت سر گذاشت تا شماری از اهداف طی 5 سال آینده محقق شود. این اهداف ارتقای خدمات ارائه شده در زمینه تعداد تخت ها و آموزش و پرستاری و کادر پزشکی است.

به نوشته روزنامه الحیاة، الحمیضی خاطرنشان کرد که اینک در مسیر درست گام بر می داریم، اما برای حل بخشی از این مشکلات دست کم به 5 سال زمان نیاز داریم. وزارت بهداشت یک راهبردی در نظرگرفته است. در سال 1440 هجری تختهای بیمارستانی موجود دو برابر خواهد شد.

معاون خدمات درمانی در وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تعداد تخت ها در بیمارستان های عربستان اینک به حدود 38 هزار تخت می رسد و پیش بینی می شود که به 73 هزار تخت برسد. تلاش های زیادی صورت می گیرد تا پیامی مستقیم به شهروند برسد، شهروندی که از این خدمات درمانی و پزشکی وزارت بهداشت بهره مند می شود.

وی بر اهمیت همکاری و همراهی شهروندان با وزارت بهداشت برای کاهش میزان ابتلا به بیماریها و حفظ سلامت شهروند که بر اثر ناآگاهی و عدم مراقبت و عدم توجه به  توصیه های پزشکی دچار بیماری می شود، تاکید کرد.

الحمیضی همچنین لزوم مشارکت تمام مراکز بهداشتی در عربستان برای آگاهی سازی شهروندان در زمینه مراقبت از خود و خانواده شان در مقابل بیماری ها را مورد تاکید قرار داد.

گفتنی است، عربستان با دارا بودن بیشترین میزان فروش نفت در دنیا، ثروتمندترین کشور منطقه است، اما درصد فقرای این کشور در ده سال گذشته دو برابر شده و از 12.5 درصد به 25 درصد رسیده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها