ترکیه یک جنگنده سوری را سرنگون کرد

ترکیه یک جنگنده سوری را سرنگون کرد
يکشنبه 3 فروردين 1393 - 17:31

پدافند هوایی ارتش ترکیه در ادامه حمایت از عملیات تروریستها برای نفوذ به حومه لاذقیه، یک جنگنده سوری را سرنگون کرد.

خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه از حومه لاذقیه گزارش داد، ارتش سوریه با همکاری اهالی منطقه و نیروهای دفاعی در تلاش است مناطقی را که عناصر مسلح در اطراف شهر مرزی "کسب" تحت کنترل خود در آورده‌اند، باز پس بگیرد.
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، نیروی هوایی سوریه با انجام چند عملیات و بمباران عناصر مسلح در نوار مرزی، تلاش کرد تا از ادامه پیشروی تروریستها به داخل سوریه جلوگیری کند و در این عملیات شمار قابل توجهی از آنان را به هلاکت رساند.
عناصر مسلح از صبح امروز با پشتیبانی کامل نیروهای ترکیه عملیات گسترده‌ای را برای عبور از گذرگاه "کسب" و ورود به این شهر مرزی آغاز کرده‌اند. آمبولانسهای ترکیه نیز در آن سوی مرزها در حال انتقال مجروحان و اجساد تروریستهایی هستند که در این درگیریها به هلاکت رسیده اند.

تلویزیون سوریه نیز به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد: پدافند هوایی ترکیه در اقدامی تجاوزکارانه یک جنگنده سوری را سرنگون کرد. این هواپیما در حال عملیات علیه تروریستها در حومه لاذقیه بود.
تلویزون سوریه تأکید کرد که این اقدام تجاوزکارانه ترکیه، بیانگر حمایت آشکار آنکارا و رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور از گروه‌های تروریستی در سوریه است.
به گفته این منبع، خلبان هواپیما توانست با چتر فرود بیاید.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها