ماجراجویی خطرناک ارتش ترکیه در سوریه

ماجراجویی خطرناک  ارتش ترکیه در سوریه
يکشنبه 3 فروردين 1393 - 21:07

منبعی در وزارت خارجه سوریه، اقدامات نظامی ترکیه در مناطق مرزی طی دو روز اخیر را ماجراجویی بی فایده ارتش این کشور و تجاوز بی‌سابقه و غیرقابل توجیه علیه حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منبعی در وزارت خارجه سوریه شامگاه یکشنبه اعلام کرد: دولت ترکیه روزهای جمعه و شنبه گذشته اقداماتی تجاوزکارانه و بی سابقه‌ای را در منطقه مرزی علیه حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه مرتکب شد.
وی در تشریح این تجاوزگری علیه حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه اظهار داشت: ارتش ترکیه در روزهای جمعه و شنبه خاک سوریه را برای حمایت و پشتیبانی از ورود گروههای مسلح و تروریست از ترکیه به داخل سوریه، با تانک و توپ گلوله باران کردند.
خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از این منبع نوشت: این گلوله باران در چارچوب سیاست‌های تجاوزگرانه دولت "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه و حمایت علنی او از گروههای مسلحی صورت می گیرد که از خاک ترکیه به عنوان پناهگاه و پایگاه عملیات و تسلیح خود به منظور قتل شهروندان بیگناه سوری و ویران کردن زیرساخت‌های این کشور استفاده می‌کنند.
به گفته این منبع، این تجاوزگری نظامی خطرناک ترکیه، بیانگر دست داشتن عملی این کشور در حوادث داخلی سوریه از زمان آغاز بحران تاکنون، و همچنین گواه ورشکستگی اردوغان در توجه به مطالبات ملت ترکیه است؛ مردم ترکیه با اعلام مخالفت خود با سیاست‌های تجاوزگرانه علیه سوریه، فساد اردوغان را محکوم می‌کنند و این مسائل را با برگزاری تظاهرات گسترده علیه اردوغان و درخواست برای کناره گیری او به نمایش می گذارند.
این منبع تصریح کرد: سوریه از دولت اردوغان می خواهد تا اقدامات تجاوزکارانه و حمایت از تروریسم را متوقف کند، به قطعنامه های سازمان ملل احترام بگذارد و از وارد کردن ارتش ترکیه به ماجراجویی های بی فایده و غیرقابل توجیه علیه همسایه اش خودداری کند؛ همسایه‌ای که با ملت ترکیه همواره احساس برادری و حسن همجواری کرده و تمایل خود برای تداوم روابط دوجانبه خوب را در راستای خدمت به منافع دو کشور و دولت ملت همسایه ابراز داشته است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها