یک روز تا بزرگترین انتخابات دنیا !

یک روز تا بزرگترین انتخابات دنیا !
يکشنبه 17 فروردين 1393 - 11:02

تا انتخابات پارلمانی هند که بزرگترین رویداد انتخاباتی در جهان به شمار می رود، یک روز باقی مانده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم؛ مبارزات انتخاباتی بین نامزدها به اوج خود رسیده است.

نامزدهای این انتخابات، علاوه بر شیوه های سنتی برای جلب حمایت و تماس با مردم، به رقابتهای سیاسی در فضای مجازی روی آورده اند.
حضور در شبکه اینترنت که برخی آن را ضرورتی در دوره انقلاب تلفن های همراه در این کشور بزرگ آسیایی می دانند، محدود به نخبگان است اما برخی دیگر میزان تاثیرگذاری آن را با توجه به درصد بالای بی سوادی اندک می دانند.
به اعتقاد سران احزاب سیاسی هند، چیزی نمی تواند جای گردهمایی های انتخاباتی گسترده و حضور در میادین و توسل به ستاره های "بالیوود" و مربیان یوگا را به همراه پلاکارها درخیابانها، اعلامیه های انتخاباتی در مطبوعات و بحث و گفت وگوهای انتخاباتی تند در شبکه های تلویزیونی، بگیرد.
اما با این حال، سیاستمداران معتقدند که باید از همه ظرفیت ها برای جلب نظر رای دهندگان به منظور انتخاب 543 عضو پارلمان استفاده کرد؛ انتخاباتی که از دل آن نخست وزیر بیرون خواهد آمد.
نیمی از جمعیت یک میلیارد و 200 میلیون نفری هند تلفن همراه دارند و دهها میلون نفر از آنها نیز از شبکه های اجتماعی در اینترنت استفاده می کنند و این امر، فناوری اطلاعاتی جدید را به یک نعمت در زمان مبارزات انتخاباتی تبدیل کرده است.
در انتخابات قانونگذاری هند که شانزدهمین انتخابات در طول شش دهه از استقلال این کشور به شمار می رود، 814 میلیون رای دهنده از طریق 930 هزار مرکز رای گیری درانتخابات شرکت خواهند کرد. این انتخابات قرار است از هفتم ماه آوریل جاری تا 12 ماه مه آینده برگزار شود.
شبکه اینترنت با 90 میلیون کاربر پایگاه اجتماعی فیس بوک، 30 میلیون کاربر توییتر و همچنین حدود 600 میلیون تلفن همراه عرصه دیگری برای مبارزات انتخاباتی در کشوری است که جوانان رکن اصلی هرم جمعیتی آن را تشکیل می دهند و در تحولات اجتماعی به سرمی برند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها