ژنرال آمریکایی: 8 هزار فرد مسلح در سوریه می‌جنگند

ژنرال آمریکایی: 8 هزار فرد مسلح در سوریه می‌جنگند
شنبه 30 فروردين 1393 - 12:31

یک ژنرال ارتش آمریکا درباره افزایش شمار جنگجویان و تروریست های خارجی در سوریه از 800 نفر در سال گذشته به 8000 نفر در سال جاری ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ژنرال "لوید استون" رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در اظهاراتی که نشان دهنده نگرانی مسئولان آمریکایی از تبدیل شدن سوریه به مخفیگاهی برای عناصر و گروه های مرتبط با تشکیلات تروریستی القاعده است، اظهار داشت که شمار جنگجویان خارجی در سوریه از 800 نفر در سال گذشته به 8000 نفر درسال جاری رسیده است.
استون در نشستی درباره چالش های اطلاعاتی گفت: حدود یک سال پیش وقتی سمت فرماندهی را برعهده گرفتم ، شمار جنگجویان خارجی درسوریه حدود 800 تا 1000 نفر بود ؛ اما سرویس های اطلاعاتی اخیراً اعلام کرده اند که حدود 7000 تا 8000 جنگجو در سوریه مشغول به جنگ هستند، و این آمار نشان دهنده افزایش قابل ملاحظه شمار این جنگجویان در سوریه در عرض یک سال است.
وی خاطرنشان کرد که این آمارها، سرویس های اطلاعاتی آمریکا را برآن می دارد که سیاست خود را از تعقیب گروه های مهم و بزرگ در سوریه به تعقیب شبکه ها و باندها کوچک و حتی افراد تغییر دهند، که این مساله بسیار دشوارتر است.
این ژنرال آمریکایی جنگجویان خارجی در سوریه را تهدیدی جدی برشمرد و تأکید کرد: وقتی به مشکل سوریه نگاه می کنم ، به نظرم پیچیده ترین مشکل در طول 39 سال از دوران خدمتم به شمار می رود.
جیمز کلاپر رئیس سازمان ملی اطلاعات آمریکا اوایل سال جاری به کنگره آمریکا گفته بود که جنگجویان خارجی در سوریه از بیش از 50 کشور به سوریه رفته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها