هلاکت ده‌ها عضو داعش در فلوجه

هلاکت ده‌ها عضو داعش در فلوجه
دوشنبه 1 ارديبهشت 1393 - 19:04

العالم - نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی بالگردهای ارتش این کشور توانستند چهار مقر اعضای گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) را در شهر فلوجه در استان الانبار عراق، هدف قرار دهند و دهها تروریست عضو این گروهک را به هلاکت برسانند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری العالم، شیخ "حمید الهایس" رئیس شورای نجات استان الانبار به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: بالگردهای جنگی ارتش عراق پس از شناسایی چهار مخفیگاه تروریست های داعش در حومه فلوجه، با کمک توپخانه ارتش، اقدام به بمباران و انهدام این مخفیگاه ها کردند.

الهایس تصریح کرد: نیروهای امنیتی عراق نیز، در این عملیات دست کم 14 خودرو مجهز به مسلسل نیمه سنگین تروریست ها و چند فروند پرتابگر موشک را که تروریست ها از آن برای هدف قرار دادن تجهیزات ارتش و نیروهای عشایر به کار می بردند، منهدم کردند.

پایگاه سومریه نیزو به نقل از یک منبع امنیتی پلیس استان الانبار عراق اعلام کرد که امروز (دوشنبه)، همچنین 5 عنصر داعش در درگیری های مسلحانه در مناطق مختلف این استان به هلاکت رسیده اند.

این منبع امنیتی به سومریه نیوز گفت: نیروهای لشکر واکنش سریع عراق، ظهر امروز در درگیری با گروهی از افراد مسلح وابسته به گروهک داعش در منطقه الحوز در شمال رمادی، 3 تروریست را به هلاکت رساندند.

یک منبع در فرماندهی عملیات الانبار نیز به هلاکت دو فرد مسلح عضو داعش در منطقه الصقلاویه در شمال فلوجه اشاره کرد و گفت: در این عملیات یک تانکر حامل سوخت برای داعش و چند خودروی متعلق به تروریست ها منهدم شده است.

استان الانبار عراق امروز همچنین شاهد اصابت یک گلوله خمپاره به نزدیک پل هیت در غرب الرمادی و انفجار مرکز پلیس "بوعلی الجاسم" در الرمادی بود.

استان الانبار در غرب عراق از دسامبر سال 2013 شاهد عملیات نظامی گسترده برای تعقیب گروه های تروریستی بوده است.

یک منبع در مرکز پلیس استان صلاح الدین نیز امروز از انفجار مواد منفجره در نزدیکی دانشکده علوم پایه دانشگاه تکریت در شهرک الشرقاط خبر داد و گفت: نیروهای پلیس توانسته اند یک مورد بمب گذاری برای انفجار یک موتور برق در منطقه الدور در تکریت را خنثی و سه تن از عاملان این اقدام تروریستی را که از عناصر داعش هستند، بازداشت کنند.
در حمله ای انتحاری با خودروی بمب  گذاری شده که یک مرکز ایست  بازرسی پلیس را در منطقه الصویره در 50 کیلومتری جنوب بغداد هدف قرار داد، دست کم ده عراقی کشته و بیش از 30 نفر دیگر زخمی شدند.

خاطرنشان می شود که چندین منطقه در عراق به صورت روزمره در معرض حملات تروریستی عناصر داعش (گروهک تروریستی وابسته به القاعده) قرار دارند و نیروهای عراقی همچنان عملیات خود را در شمال و غرب این کشور برای تعقیب عناصر تروریستی و نابودی آنها ادامه می دهند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها