عملیات ارتش مصر در سینا با آپاچی آمریکایی

عملیات ارتش مصر در سینا با آپاچی آمریکایی
پنج‌شنبه 4 ارديبهشت 1393 - 20:23

آمریکا به دنبال از سرگرفتن صدور جنگ افزار به مصر، در نخستین اقدام 10 فروند بالگرد جنگی آپاچی در اختیار ارتش مصر می گذارد تا برای مقابله با گروه های مسلح در شبه‌جزیره سینا مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که به زودی ۱۰ فروند بالگرد آپاچی در اختیار ارتش مصر قرار می‌دهد. به این ترتیب، صدور ادوات نظامی برای ارتش مصر که به دنبال برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری و سرکوب خونبار هواداران اخوان المسلمین قطع شده بود، از سر گرفته می‌شود.

سخنگوی پنتاگون در این مورد به خبرنگاران گفت: "بالگردهای جدید می‌توانند به دولت مصر در مبارزه با بنیادگرایانی که امنیت آمریکا، اسرایيل و مصر را مورد تهدید  قرار می دهند، کمک کنند.

خبرگزاری‌های رویترز و آلمان اعلام کردند که بالگردهای جنگی آمریکایی قرار است در ماموریت‌های ضد‌تروریستی شبه‌جزیره سینا مورد استفاده قرار گیرند.

پیش از اعلام خبر صدور آپاچی‌ها به مصر، "جان کری"  وزیرخارجه آمریکا در نشست کنگره این کشور گفته بود که قاهره به معیارهای لازم برای دریافت جنگ‌افزار از آمریکا رسیده است.

اجرای تعهدات ناشی از پیمان سازش مصر و رژیم صهیونیستی از سوی مسئولان مصری، یکی از پیش‌شرط‌های از سرگیری صدور جنگ‌افزارهای آمریکایی بوده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها