عملیات وعده صادق ایران روابط گروههای مقاومت را تعمیق بخشید

عملیات وعده صادق ایران روابط گروههای مقاومت را تعمیق بخشید
شنبه 1 ارديبهشت 1403 - 21:57

کارشناسان معتقدند که عملیات تنبیهی وعده صادق، جمهوری اسلامی ایران را به طرف اقدام علنی از داخل خاک خود علیه رژیم صهیونیستی سوق داد لذا نقطه عطف مهمی در تاریخ نبرد میان گروههای مقاومت و دشمن صهیونیستی محسوب می شود که تاثیر شگرفی بر ساختار امنیت منطقه خواهد داشت.

العالم – ایران

در این میان جمهوری اسلامی ایران در تلاش است ضمن اقدام مستقیم علیه رژیم صهیونیستی، از طریق حمایت از گروههای مقاومت، توانمندی دشمن صهیونیستی را که در غزه، لبنان و یمن دچار جنگ فرسایشی شده است، نابود کرده و آمریکا را نیز برای توقف جنگ این رژیم علیه غزه تحت فشار قرار دهد.

تهران با این شیوه توانست خواسته های خود را بر دشمن صهیونیستی تحمیل و موازنه قوای منطقه ای را به نفع خود تغییر دهد که باعث شد دشمن آزادی عمل گذشته خود در جبهه های مختلف را از دست بدهد.

از سوی دیگر، عملیات وعده صادق توانمندی راهبردی ایران را برای رسیدن به هر هدف در رژیم صهیونیستی و حفظ منافع تهران در سطوح امنیتی، حاکمیت، وحدت ملی، منابع، حقوق مردم و برنامه اتمی تقویت کرد و قدرت موشکی ایران را برای به چالش کشیدن قوای نظامی صهیونیستی و مقابله با تهدیدات این رژیم اثبات کرد.

از سویی این عملیات باعث افزایش قدرت نرم ایران در منطقه شد زیرا ایران به عنوان کشوری مقتدر در برابر رژیم صهیونیستی، حامی آرمان فلسطین، توانمند در زمینه تولید، برنامه ریزی و مدیریت به ویژه در زمینه موشکی و پهپادی نمایان شد.

عملیات ایران همزمان عمق ارتباط ساختاری میان امنیت رژیم صهیونیستی و قدرتهای غربی به رهبری آمریکا و نیاز رژیم صهیونیستی به حمایت آمریکا برای ادامه بقایش را به اثبات رساند و ادعای برتری رژیم اسرائیل در منطقه را نیز با چالشی دشوار مواجه نمود.

کارشناسان معتقدند که ضربه جمهوری اسلامی ایران تاثیری عمیق و خطرناک بر روند عادی سازی رابطه میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی دارد و همزمان باعث شد رابطه میان گروههای مقاومت تعمیق یابد و محوری بودن آرمان فلسطین که دشمن سعی در محو آن را داشت، مجددا برای جهانیان به اثبات برسد.

از سوی دیگر عملیات ایران باعث ایجاد معادله ای جدید در برابر رژیم صهیونیستی از جمله تقویت پایداری مقاومت فلسطین، بهبود شروط آن در مذاکرات، تضعیف توانایی بازدارندگی رژیم اسرائیل و توان این رژیم برای حمله به منافع ایران در آینده، مخدوش سازی وجهه خیالی رژیم صهیونیستی، گرد آمدن مردم حول محور آرمان فلسطین، تقویت مشروعیت مقاومت، احیای نبرد با دشمن صهیونیستی به عنوان رژیم بحران ساز در منطقه و آشکار شدن ضعف آمریکا شد.

از سوی دیگر عملیات وعده صادق، محور مقاومت و در راس آن جمهوری اسلامی ایران را به عنوان قدرتی مستقل، مقتدر و سهیم در معادلات آینده به ویژه استقرار ثبات، همکاری و توسعه منطقه ای به منصه ظهور رساند.

پربیننده ترین خبرها