قربانیان ویروس کرونا در عربستان به 92 نفر رسید

قربانیان ویروس کرونا در عربستان به 92 نفر رسید
شنبه 6 ارديبهشت 1393 - 18:39

از زمان تمهید جدید شاه سعودی در خصوص برکناری وزیر بهداشت عربستان با هدف جلوگیری از افزایش تلفات ویروس کرونا، 11 نفر به شمار قربانیان این ویروس افزوده شده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت بهداشت عربستان از مرگ پنج نفر دیگر براثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبرداد.

با مرگ این بیماران، شمار افرادی که تاکنون جان خود را براثر ابتلا به ویروس کرونا درعربستان سعودی از دست داده اند، به 92 نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت عربستان روز سه شنبه (2 اردیبهشت) تعداد قربانیان ویروس کرونا را پس از فوت دو نفر در شهرهای ریاض و جده، 81 نفر اعلام کرده بود.

یاد آور می شود که پادشاه عربستان روز دوشنبه (اول اردیبهشت) با صدور حکمی دکتر عبدالله ربیعه وزیر بهداشت عربستان را برکنار کرد و اعلام شد که این تصمیم پس از اعلام تعداد بالای مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در این کشور صورت گرفته است.

وزارت بهداشت عربستان درآخرین آمار رسمی خود که جمعه شب منتشرشد، اعلام کرد 14 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده که چهار مورد به فوت منجر شده است.

همچنین طبق این آمار، یک زن عربستانی که پیشتر ابتلای وی به ویروس کرونا اعلام شده بود، نیز فوت کرد.

از جمله کسانی که براثر ابتلا به ویروس کرونا در ریاض پایتخت عربستان جان باختند، یک فلسطینی 81 ساله و یک زن عربستانی 59 ساله هستند، اما در مکه درغرب عربستان یک زن 40 ساله بنگلادشی بر اثر ابتلا به این بیماری، جان خود را از دست داد.

درشهر جده در غرب عربستان نیز یک زن فلسطینی 64 ساله و یک مرد عربستانی 30 ساله جان باختند.

پایگاه وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد که از زمان ظهور ویروس کرونا در عربستان برای اولین بار در سپتامبر 2012 تا کنون 313 مورد ابتلا به این ویروس ثبت شده است.

"عبدالله بن عبدالعزيز" شاه عربستان چند روز قبل در تلاش برای اطمینان دادن به سعودی ها درباره وضعیت ویروس کرونا - که به ویژه در این شهر ساحلی غرب عربستان شیوع یافته- به جده سفر کرد.

بعد از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا ، "عادل الفقیه" وزیر بهداشت عربستان متعهد شد که در قبال جامعه و رسانه ها با شفافیت عمل کند.

پس از اینکه ملک عبدالله، "عبدالله ربيعه" وزیر بهداشت سابق را همزمان با شیوع ویروس کرونا از سمت خود برکنار کرد، الفقیه به عنوان جانشین وزیر بهداشت انتخاب شد. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها